Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > 2, 4, 8 ohmu?

 o Navštíveno 662x o
o 26.07.2006, 02:21 | Meda
Mel bych dotaz-mam original bednu s 2x SW Rockford a pri koupi zesilovace jsme zjistili, ze jsou repra (dovoz USA) 8mi ohmove.. Zapojil se tedy dvoukanalovy zesilovac do mustku, pak do jednoho SW a z nej do druheho.. Meli jsme se tim dostat po 4 ohmech do kazdeho. Do teto chvile vse sedi, hraje, funguje.

Bylo mi ale receno, ze repra hrajou nejlepe pri tech 8mi ohmech a kdyz uz takove mam, vsiml jsem si, ze Magnat dela 8mi ohmove zesiky-melo by to smysl? Co je lepsi, nechat to takhle, nebo to zkusit?

A jeste jedna vec-kdybych zapojil kazdy SW zvlast na kanal, hralo by to vubec, kdyz zesik je 4 a repro 8 ohm?

Dikec..


o 26.07.2006, 03:17 | tappaja
Pro pouziti v aute nema 8ohmu cenu. Tam naopak pouzivas 4-2-1-0,5ohmu kvuli vykonu.
Takze jediny co muzes udelat, nechat to jak mas, repraky paralelne do 4ohmu.
o 26.07.2006, 06:11 | RadekFM
meda: tim jste se nedostali po 4 ohmech do kazdeho, ale po 8. Takze 4 celkem, to je v poradku
o 26.07.2006, 11:16 | Meda
Dobra, dobra.. Jaky je pak tedy rozdil v tech ohmech? Dala by se teoreticky ta sestava zapojit i na 2 ohmy?

Dik :-)
o 26.07.2006, 11:35 | kasa.d
nedala, bud na 4 nebo na 16
o 26.07.2006, 17:02 | wattman
doplnim,ze kazdy zesilovac(temer)muze hrat do 8ohmu-akorad s mensim vykonem.
Ale to ze nemaji smysl si myslim nemusi byt vzdy pravda-zalezi taky na citlivosti a prikonu a pri tomto paralelnim zapojeni ideal na dvoukanal v mustku.-takhle na vetsinu zesiku vubec dva jednocivkovy po ctyrech ohmech zapojit nemuzes.Ale resi se to zase jinak-zejo?!:)))
o 27.07.2006, 06:37 | Meda
Takze kdybych zapojil z toho svyho dvoukanalu kazdy SW extra na kanal, hralo by to pri tech 8mi ohmech, ale s mensim vykonem, ze?

Jeste jedna otazka-jaky je rozdil v tech ohmech? Kvalitativni....?
o 28.07.2006, 18:59 | FilipAudio
Meda.Nech to zapojené tak jak to máš je to nejlepší řešení.
o 28.07.2006, 19:03 | FilipAudio
Tappaja.Jak můžeš takhle kategoricky odsoudit 8-mi ohmové reproduktory.Buďto to oddůvodni a nebo to takhle nepiš vypadáš pak jako by jsi o tom nic nevěděl.A nezapomeň že výkon není všechno.
o 28.07.2006, 19:05 | FilipAudio
Meda. ....nejlepší řešení ve tvém případě.A to že jsou 8-mi ohmové reproduktory špatné do auta je hovadina.
o 28.07.2006, 19:11 | FilipAudio
Jen mi mrzí že žádný moderátor tohoto fóra nazasáhne v případě dezinformací a klidně nechá začátečníka aby uvěřil mylnému nebo neůplnému názoru.A neplatí to jen v tomto případě.
o 28.07.2006, 19:12 | FilipAudio
Meda.Nech to zapojené tak jak to máš je to nejlepší řešení.
o 28.07.2006, 21:41 | Meda
Jeste me napadlo-koukal jsem, ze Magnat dela zesiky, ktere jdou zapojit do 8mi ohmu.. Treba by to stalo za to..

Ale dik moc..
o 29.07.2006, 00:43 | CarMedia.cz
hele na 8 ohmů ti to bude kvalitativně hrát nejlíp, ale co se týká výkonu, tak bych to nechal na 4 ohmy..
o 29.07.2006, 01:54 | noclue
Meda: nechapem ako chces zapajat 2x8 ohm do 8 Ohm... kazdy SW na jeden kanal? Lepsie nechat paralelne do 4Ohm na mostik, ako Ti vsetci radia.

btw najprv musis vediet, co chces dosiahnut a podla toho kupovat. Ja by som napriklad nikdy 2xSW v aute nechcel, neda sa to uzivit zosilovacmi. Tym chcem povedat, ze za tie iste peniaze bude hrat lepsie 1 lepsi SW na lepsom zosiku ako 2 slabsie SW na horsom zosiku.

PS> zosiky Magnat nee, zvacsa nehraju zdaleka tolko, kolko je napisane (lepsie povedane , hraju, ale nemaju nad tym kontrolu).
o 29.07.2006, 05:37 | tappaja | Upraveno: 2006-07-29 05:40:50
Jezisi tohle je diskuzni forum autohifi, ne domaci hifi. Jestli sis vsimnul, pisu, ze pri pouziti v aute to nema cenu. Pri 12V-14V palubniho napeti , menicu v zesilovaci, kdy je kazdej watt tezce vydrenej, urcite v aute nebudu pouzivat 8ohmovy repraky. Pise, ze jsou to RF repraky, takze zadny domaci hifi, predpokladam, ze takovyhle repraky existujou jen kvuli moznosti je paralelne zapojit do 4 ohmu.
Taky nepolezu do High end DF a budu hlasat, at si to zapojej do 1 ohmu. Ja verim, ze tomu rozumis, ale ty tvy prispevky to je jak jedno velky "polibte mi prdel amateri, nevite s kym mluvite..."
o 29.07.2006, 09:35 | Meda
Dobra, dobra, dekuju za rady.. A hned se taky nehadejte, vzdyt jde o prd.

Diky
o 30.07.2006, 09:58 | FilipAudio
tappaja.Je ůplně jedno jestli v autozesilovači bude zdroj například +-40V a zátěž 1 ohm,nebo +-80V a zátěž 4 ohmy v obou případech zesilovač odevzdá cca 400W,jen v každém z techto příkladů vzniknou jiné problémy.V prvním musí zesilovač zpracovat vysoké proudy a v druhém vysoké napětí.V obou případech je i zdroj stejného výkonu."Vydřenej výkon"je v obou případech stejnej.To že mi je něco u prdele je asi nepochopení,to bych tu asi těžko někomu něco radil.Rozhodně proti tobě nic nemám,dokonce seš"můj člověk"jako ostatní na tomto fóru,sbližuje nás přece stejný zájem.Taková nepochopení vznikají že se neznáme osobně a že text těžko přenese gestikulaci a náladu...... .U nízkých zatěžovacích impedancí vznikají problémy jak v auto hifi tak i u domácího hifi.Myslím si jakožto konstruktér zesilovačů,že vhodná nejnižší zatěžovací impedance jsou 2 ohmy a analogicky v můstku 4 ohmy.To je pro zesilovač nejlepší kompromis co se týká proudového a napěťového namáhání.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3308 sekund.