
Navštíveno 969x

Zdravíčko, mám aparaturu která se mi krapátko přehřívá
Složení:
4-kanál MacAudio MP4000 RMS 4x75/2x200W
Sub.Magnát 270W RMS(v můstku)
A dva ovály Dexon 100W (na zbylých kanálech)
Obzvlášť v těchto vedrech se po chvíli hokem vypne(při větší hlasitosti logicky dřív)..
Tak by mě zajímalo jestli už někdo neřešil odvod tepla ze zesilovače, popř. nějakou variantu chlazení. Už jsem zesák přišrouboval alespoň na hliníkový plech, ale pomohlo to minimálně:( Zřejmě je zesilovač slabší, ale na nový bohužel v blízké době ani nebude:( Dík za každý nápad
Relatko a vetracek z pocitace, mozna nehezka provizorka, ale funkcni.

13.07.2006, 13:32 |
Hnata v aute hodne snizis teplotu poridis-li si v hypermarketu za 29 Kc takovou tu alumatku na kryti predniho ci zadniho skla ... je to nehezky ale funguje bezvadne - v aute stojicim na slunicku je ted teplota o 10° mensi nez predtim ...
Hnata: To však pouze oddálí nevyhnutelné...i když je chladněji a hraje víc basová hudba tak finýto a ticho po pěšině:( Ten zesák na to má, ale potí se jako kráva !!!
Milhauzz: šlo by to že bych ten větráček píchl bez relátka přímo na výstup na anténu(jak se jím startuje zes., tuším se značí REM?)

13.07.2006, 13:50 |
clown REM dava max 120mA ..

13.07.2006, 13:54 |
mendo aktivne chladenie musi pomoct,pc ventilator napojit na remote cez rele.Mne to dost pomohlo na GZ HA 2350x,kde som dal ventilator zo spodu a cely zos som zodvihol o 1mm aby popod spodok prudil vzduch.Na DLS sa mi ventilatoriky ani nezapnu:)

13.07.2006, 13:58 |
mendo teraz to mam riesene takto

mendo: Ahááá, jo jasný...dík, tak to asi vyřeším nápodobně, bo se to fakt jinak nedá:(
a nebo si kup zesak ktere uz ma ventilator :-)
Kleneex: si asi přehlídl že jsem tam psal že na nový zesák zatím nemám ;)...Ono by stačil jen silnější, pač silnější už by se tak nepotil....ale zatím budou muset stačit vrtulééé :)
jojo....taky sem si ted k audisonu poridil do foroty pekný MA a taky taky to MA padá........ audison ani o nicem neví při jeho 4x50 + 1x200rms bez vetracku a MA se muze bez vetracku pri 4x75rms pokakat :) budu resit taky vetrackama z pc, relatko :)

18.07.2006, 07:38 |
Hnata tak jsem pristoupil taky k reseni tepla vetrackem ale jsem na elektriku zcela levej tak bych potreboval poradit:
to aby se zapinal spolecne se zesikem predpokladam vyresi remote napojeny na relatko - jake relatko presne mam koupit? A jak ho pak zapojit? (nejlepe nakres)
mno a pak jeste jeden detail - kam nad zesikem (carpower wanted 4/320) vetracek nejlepe umistit? Kde to nejvic topi tezko identifikovat takze bych ho dal doprostred?
diky za rady

18.07.2006, 14:00 |
Hnata potreboval bych to co nejdriv namontovat takze potrebuju i tu radu co nejdriv ..... takze? :o)

18.07.2006, 14:35 |
mendo | Upraveno: 2006-07-18 14:36:37
ja som pouzil rele co sa pouziva k hmlovkam,doma sa mi povalovalo tak som ho pouzil.Na obale je nakres vyvodov,tak nieje problem zapojit (zapojenie zalezi ake rele pouzijes,hod potom obrazok vyvodov rele aj zo schemou vyvodov a nieje problem napisat co kde napojis)

18.07.2006, 15:05 |
Hnata oki .. takze koupim spinaci rele a uvidime jak to dopadne :o)
By mně zajímalo kde to máš namontovaný že se to tak hřeje to to máš zabudovaný že se to neuchladí samo?

20.07.2006, 07:32 |
Hnata mam to v escortu v kufru na podlaze ... pod tim je koberecek a cele je to zavrene (nahore je plato) - docela ten zesik trapim pac na nem mam dva subwoofery a jezdim dosti hlasite. Me to taky prijde zvlastni ale je to tak ... nejdriv mi to vypinalo z jineho duvodu nez teplo - byla spatna kostra. Ted ale v tehle vedrech kdy mam auto zabedneny a jen pustenou klimu se to vypnulo taky. Pak o vikendu jsem mel kufr otevrenej a muziku mel pustenou hlasite - kdyz jsem stal na slunicku tak se vypnul taky, kdyz jsem byl ve stinu tak ne a to hralo docela dlouho. Predevcirem jsem namontoval kapacitor a od te doby jsem vypnuti nezaznamenal - a to vcera bylo docela hic ... nevim ... mozna je to tim ze po ne moc silnem zesiku chci dost velke vykony ale taky to muze byt tim extremnim horkem
No pokud se to s kapem nevyplo tak bych hledal spíš problém v baterce když klesne štáva pod určitou hranici tak se zes vypnul ale to zas je kravina když to dělá i při nastartování. A pokud ti to jen tak leží v kufru tak to chlazení větrákem moc účinku nebude mít ten se dává když to máš montáž a zes je schovanej a podobně

20.07.2006, 19:37 |
Hnata ... myslim ze v tom to nebude ... to by to delalo pravidelne hned jak bych dal vetsi hlasitost ... navic by se to vypnulo na delsi dobu nez se baterka zase nabije ale tyhle vypadky trvali vetsinou jen par desitek vterin... nevim asi to prestanu resit ... dneska se to taky nevypnulo a to ty hice jsou furt vetsi ... takze myslis ze ten vetracek je zbytecnej? (skoda - uz jsem si poridil peknej nehlucnej osvetlenej a dokonce i presto ze jsem antitalent na elektro, tak jsem prokouknul to spinani pres relatko)
No pokud ti to vypne na několik desítek sekund baterkou to nebude protože to by se zaplo okamžitě spět protože by se hodnota napětí po vypnutí zesu vrátila do normálu a on se opět zapnul takže ta delší prodleva ukazuje na teplotní ochranu ale to že to ted nedělá je divný a větrák v otevřeným prostoru je k hovnu ty větráky se používájí tam kde není přístup vzduchu aby se to mohlo samovolně chladit

21.07.2006, 19:01 |
Hnata OK takze na vetracek se tedy vybodnu - stejne to ted neni potreba (i presto ze jsme se nedopatrali duvodu tak zustava faktem ze to ted uz nevypina) ... diky moc za konzultace - jsem rad ze se mi nekdo venoval :o) ... diky