
Navštíveno 627x

USMÍŘENÍ??? Jenom jsem chtěl k té pojistce: Psal to Otas a né dj_diablo. Abych to uvedl na pravou míru:
Otas - 12.04.2006 16:23:44 - repro
Já se dobře bavím, je to jiný svět, ta autohifi. Bude ještě dlouho trvat, než
budou muset výrobci prokazovat RMS výkony ne při přebíjení baterie (15
V), ale při obvyklých napětích, zatím jim to nadšenci (a chlubilové) berou.
Na to přebíjení, vlastně jen dobíjení baterie (rií) při zásobení zesiku již
cca 2 x 200 W (natož silnějšího) samozřejmě nemusí stačit výkon
alternátoru (ani se zhasnutými světly a při tůrovaném motoru), je potřeba
se zamyslet, hoši. Navrhuji: přidejte druhý alternátor! A ne ledajaký, je
potřeba nějaký s výkonem cca 3 kW při volnoběhu....
Kapacitátory jsou nouzové řešení hloupých kompromisů na přívodu od
baterky, je potřeba připojit zesik měděným profilem větším, než je
spojení alternátor - baterie, vždyť tam teče několikrát víc ampér, pro 2 x 2
kW RMS, velmi skromně počítáno víc, než 400A! Doporučuji profil cca 10
x 10 mmm na plus a na zem. Samozřejmě vás nepovažuji za ignoranty a
vím, že nemusím říkat, že kostra z karosérie nestačí a že na cestě >>>>nesmí
být nějaká překážka, typu pojistka.<<<<<
Takže stačí?
S tím nic nenadělás lidi jsou neponaučitelní a ty rektamní žvásty se tak pěkně poslouchaj až by tomu někdo uvěřil.

04.05.2006, 22:52 |
gigo kapacitátory....tomu se musím vždycky zasmát :-)))

04.05.2006, 23:17 |
akim Normalny vyrobca udava realne vykony pri 12V nie pri 14,4 a podobne... napr stare zosiky Soundstream alebo Boston Acoustics...ale z cinou nikto nic nespravy a blby tomu naleti...
A co sa tyka tych vykonov, plati to iste...
Nesuhlasim ale uplne s tou elektrikou... ubitok napatie na napr. 50 kabli je minimalny, skor to robia tie poistky a rozvodove bloky, ale je to bezpecnost - to je pravda. Teoreticky povedane a vypocitany prud z vykonu je realny, ale dnesne vykonne zosiky pouzivaju menice napatia, ktore su uz priamo v zosiku - cize minimalna vzdialenost. A kto vie ako funguju take menice tak mu to s tym vykonom uz musi byt jasne.
Btw. dobra baterka vie dodat vela prudu.
Akim jak můžeš napsat dvě věci v jednom příspěvku které si na vzájem odporujou.Ten mněnič je samozřejmě nejlepší dát co nejblíž k baterce a pak na vyšším napětí není již tak velký proud to znamená menší ztráta a zbytek zesíku můžeš pak dát kam chceš a můžeš to připojit tenkejma drátama.Zamysli se nad tím.
A nevím o tom že by nejakej autozesilovač mněl oddělenej zdroj.Sice jsem o tom přemýšlel že bych to tak udělal ale to by bylo strašně neuniverzální i když nejlepší.Ale většina kluků zde na fóru nechce definitivní řešení neměli by co dál řešit a výrobci si udržujou zákazníky na půl nespokojený aby jim mohli tlačit další a další srágory.

05.05.2006, 00:26 |
akim to si ma zle pochopil - nemyslel som nejake bastlenie
napr phase linear delal zesilovace s oddelenym zdrojem
Akim-já o bastlení taky nemluvil... bastlení ve velkym má vetšina v autech.
Jeníku tak to jsem nevěděl,ale určite to nebylo tak aby byl ten zdroj v motoru u baterky.

05.05.2006, 17:12 |
Cenda pokud se tam vejde...

Pěkný.A nevíš kdy to zhruba vyráběli.
A le ty svorky nic moc ale to tak dělá skoro každej.Dle mně je nejlepší použít průmyslový konektory.

05.05.2006, 20:15 |
Cenda prvni zminku jsem nasel z roku 97, kde ale psal ze se jedna o "altere verstacker". Co daval konny, tak testy probehly 97-98.

06.05.2006, 00:49 |
Shr3k Macrom dělá taky zdroj separé. V aktuální nejvyšší řadě .EXT.