Ahoj, rád bych s zeptal,jestli je vůbec možné novou instalací docílit zvuku, který mají prémiová audio. Slyšel jsem Mark Levinson,Burmester,Harman Kardor...sám mám Bose..a přesně tenhle zvuk mám rád..když je auto "zaplněno" zvukem. Lze stejné kvality dosáhnout řekněme do každých dveří 2-pásmo v aktivu poháněný DSP typu Helix V a subwoofer? Hlavně mi nepište, že má hrát jen předek...to je přesně to, co nesnáším:-) Díky.
Ten "prémiový systém" není nic jiného, jen mraky repráků a k tomu DSP. Najdi si třeba Differential Rear Fill.
No a pokud to bude ten setup co píšeš, tak to nikdy nebude lepší jak 3 way pouze vepředu se středobasama třeba v ozvučnicích.
Bude to jen hromada repráků mimo fázi, co budou hrát bůh ví co, bůh ví kam a budeš spoléhat na schopnosti ladiče to nějak poskládat. No a pak ten samý setup naladí bez těch zadků a ono to bude lepší.
Takže všechno jde, jen ne tak jak bys to chtěl v popisu. Pokud tedy nemáš nízké očekávání, pak je to fuk
Tazatel pouze říká, že má rád prostorový zvuk. Každý má rád přece něco jiného...pokud vám vyhovuje jen předek, tak je to v pořádku. Pokud má někdo rád zvuk všude, není to přece chyba, jen jiný vkus. Nebo snad chcete tvrdit, že ty nejvěhlasnější firmy s jejich top ozvučením v top autech to dělají všechno blbě? To snad neee. Jen prostě chci zjistit, jestli v jiném autě můžu instalovat systém, který bude hrát jako Bose v mém současném. A ano..slyšel jsem 3 way vpředu a možná je to dobrý na soutěž, ale nelíbí se mi to...tak mi to pořád nevnucujte, prosím. Nevím co je těžký pochopit, že chci ekvivalent současného Bose v novém autě bez prémiového audia...
Muzika se odjakživa nahrává ve dvou stopách = stereo. Kvadrofonie tady sice byla jako pokus, ale nikdy se neuchytila a tak nám zůstalo stereo, které je určené na poslech hudby.
Źádná automobilka nedělá dobré ozvučení, to bych tady jako příklad vůbec nedával.
Tunere, už tomu rozumím. Firmy jako Mark Levinson, Burmester, Harman Kardor, Bose se tě nezeptaly, takže utrácí zbytečně za týmy inženýrů a zvukařů....a všichni lidi, kteří utrácejí desítky tisíc euro za jejich systémy jsou taky úplně vadný, protože se tě nezeptali, co je jim vlastně líbí....protože když si ty myslíš, že nejlepší je přední 3 pásmo, tak se to přece musí líbit každýmu na světě, protože jen podle tebe je to tak správně...omlouvám se, že mi to nedošlo dřív
Kiklop, Tuner: Už mě to nedá, nechte ho ať si udělá co uzná za vhodné. Chcete mu poradit a pomoci, jen to nejde.. Taky jsem si prošel fází, zadní repra musí být, než jsem došel na to že opravdu nemusí. Jedinou možnost zadních repro uznávám, pokud mám dítě a vzadu má vlastní oddělený systém ať mu můžu při dlouhé cestě pustit pohádku.
Směty, nejde o to, že si nechci nechat poradit...naopak, proto jsem se tu ptal. Jen je to jako kdybych se ptal na radu s výběrem SUV a lidi mi neustále nabízeli sporťáky:-) Položil jsem konkrétní otázku. Nevím, proč nejste schopný pochopit, že spoustě lidem se nelíbí zvuk jen zepředu a že mají rádi celý prostor "naplněný" zvukem...to je tak složitý respektovat jiný než vlastní názor? Potažmo....zajímalo by mě, jak se dá pouze s předkem udělat takovýhle zvuk...
Potíž s OEM je to, že oni musí uspokojit jen méně náročné publikum, jsou limitováni pozicemi, cenou a musí to ozvučit pro všechny sedící v autě. A to všechno znamená kompromis. Ale třeba zrovna Mercedes má i dobré pozice viz třeba S od PSSound. Takže i vysoká řada OEM audia nebude tak dobrá jak custom instalace - samozřejmě pokud se bavíme o instalaci za odpovídající peníze.
Ono to nikdy nebude naplněný zvukem. Standardní model, na co většinou lidi reagují, jako že je nesmysl mít vzadu repro, je přesně to co píšeš, tedy středobas a výšku v zadních dveřích. To prostě není přínos. Tahle varianta nikdy nezlepší zvuk - bavím se pouze o řidiči.
Pokud se vrhneš na ten rear fill, jak jsem posílal výš, tak to je úplně něco jiného. Tam se ale používá buď jen výška, někdy i střed, případně fullrange. Na to potřebuješ spoustu měření, aby si vychytal tu správnou odezvu a dobře to naladit v DSP, jinak ti to může způsobit víc problémů než užitku. Když je to dobře udělaný, tak to pro nějaké lidi má přínos. Jenže na to potřebuješ schopného ladiče, pořádný DSP a perfektní instalaci. Do tohodle bych se pustil až jako v posledním kroku. Dokud nebudeš mít vyřešený celý předek perfektně, střeobasy v ozvučnicích nebo IB v podběhu, středy v rohách palubky a výšku velice blízko k nim, tak bych se rear fillem nezabýval.
Udělat to správně bude stát dost peněz a ten přínos bude menší.
Vyndej středobasy ze dveří a to bude mnohem větší změna.
No to asi záleží co znamená ladit. Zrovna ten Mercedes má snad vše co potřebuješ. Má to "DSP" a EQ a hlavně výborný pozice pro repro. Hlavně pozice těch středobasů. Tady už někdo přemýšlel a udělal to dobře. Tohle když se nastaví, tak to přehraje většinu instalací.
A třeba tady vyhrává týpek soutěže s OEM DSP: Youtube video:
Problemom je, ze ludia si myslia, ze premiove audio firmy sa podielali na vyvoji/navrhu/ladeni hifi v danom aute. V 90% pripadoch je to iba o licencnej zmluve na pouzivanie znacky pre vyssiu radu ozvucenia v danom automobile, cize cisty marketing pre ludi. Odporucam dane ozvucenie rozobrat - hlavne repraky - a potom porovnat ich konstrukciu a oznacenie s reprakmi, ktore tie premiove znacky pouzivaju v home hifi vyrobkoch (uplne ina liga). Len pre predstavu odporucam pozriet zopar videi od elektrona (dusan skulavik), kde riesil premiovky napriklad v Lexuse alebo toyote Youtube video:
Alebo pozriet aj instalacie Gaba Kondeho (tuninghifishop.sk) kde vidno fotky tych reprakov vybratych z premium sound rieseni Celkom zaujimava story par tyzdnov dozadu - Volva vyrobene v Cine boli vybavene dokonca s FAKE B&W reprakmi :D [ Link ]
Ale k tvojej povodnej otazke - ak chces zlepsit zvuk, tak by som riesil v prvom kroku vymenu (obidenie) povodneho zosika napr. za Match DSP zosiky, ktore dokonca mavaju aj redukcne kable, na obidenie povodnych zosikov a napojenie reprakov cez originalne konektory, a sucasne na sub pouzit nejaky maly monoblok. A ked sa uz do toho pustis, tak rozobratie dveri, male pretlmenie plechov dveri, odhlucnenie tapacirov nebude nikdy na skodu
Přesně tak, na fejk B&W jsem si hned vzpomněl. Ještě jsem neslyšel prémiové audio, co by fakt za něco stálo a mělo použité kvalitní komponenty a reproduktory.
Jinak odhlučnění a tlumení je základ. Abychom se chápali...já nechci zlepšit stávající Bose, ale protože auto je 18 let starý, budu měnit a nástupce bude S-Max a tam bude základ. Takže chci udělat zvuk co nejvíc blížící se tomu, jak mi teď hraje Bose:-)