Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Hledání zem. smyčky v napájení

 o Navštíveno 5780x o
o 03.03.2014, 10:09 | Milhauzz
Přátelé, kamarádi, tak došlo i na mě. Nikdy jsem problém s napájením neměl, až teď.

Sestava s problémem:
HU Pio DEH80-PRS
AMP Becker Energy Limited
signály: dělané doma, Tasker TSK1031, konektory Neutrik
signálová cesta je mimo napájecí - klasika: napájení pravý práh, signály pravá podlaha.
Napájení dvojité: pravá bočnice 35qmm přímo do zesíku, kostra 35qmm přímo do zesíku, levá bočnice 25qmm, do rozvodného bloku, od něj 15cm 2x10qmm do zesilovače (becker má zdvojené napájení), kostra 20qmm do rozvodného bloku, z něj 2x10qmm 15cm do zesilovače.

Problém:
Při nastartovaném motoru zvuk alternátoru ve výškách. Jen velmi slabě. Při cca 1/6 hlasitosti už nejde slyšet, nicméně při mezerách mezi skladbami je slyšitelné a když se na to zaměřím, tak to vadí. Vlastně není to tak moc rušivé, leč není to dokonalé ticho.

Pokusy a omyly:
1 - nataženo zvlášť napájení pro autorádio přímo od baterie twist kabelem. Použit neotech Sound Stream 2x3mm (prostě byl k dispozici). Tento kabel se nikde nesbíhá ani s napájením signálů, ani s napájením zesilovačů. Po této aplikaci se zvuk alternátoru skoro ztratil, ale je tam pořád.

2 - v návodu beckeru se píše, že šasi se musí ukostřit. Trochu mě zarazilo doporučené schéma zapojení. A to: Twist kabel nebo plus i mínus od baterie s tím, že se šasi musí uzemnit. Bff, nebývá nepsané pravidlo, že se zesík kostří, pokud je mínus od zesíku na kastli a pokud je i mínus taženo od baterie, tak rozhodně nekostřit? Nicméně, jestli je zesilovač ukostřený na kastli nebo ne, nemá to na rušení vliv.

3 - pokud vypojím RCA kabely, rušení se ztratí

4 - pokud zapnu zesilovač jinak než přes remote a jsou zapojené signály a rádio vypnuté, rušení je, což je tak nějak důkaz zemnící smyčky.

5 - RCA pojistky jsou na rádiu v pořádku, signálové kabely jsou také v pořádku (vše důkladně a několikrát proměřeno).

6 - Zem RCA konektoru na zesilovači vs. mínus půl nebo kostra zesilovače - zde není přímý propoj, ale celkem slušná impedance, tady asi záleží, jak je zesík konstruován. Nicméně jen poznatek, že zem RCA na zesíku a kostra zesilovače jsou oddělené.

Moje diagnostika:
Pokud příčina zemnící smyčky přes rca je v tom, že zesilovač a rádio nejsou ukostřeny v jednom bodu, vzniká ono rušení, které je u mě patrné.

Odstranění problému:
1 - Jelikož mám dva napájecí kabely do kufru, zkusím jeden použít jako mínus přímo od baterie. Samozřejmě jen v rámci testu, protože oba kabely nemám ve stejném průřezu.

2 - po té bych zkusil stav ukostření a nekostření těla zesilovače, jak se píše v návodu (i když opravdu mi to nejde do hlavy, proč kostřit tělo, když povede mínus od baterie)

3 - pak už jen výměna HU (víme asi všichni, že zvlášť P88RS mají citlivé RCA pojistky a pokud jsou KO, tak to píská já nádražák na peróně), zde jsou ok, ale je možný, že si prostě výstupní impedance a konstrukce výstupních obvodů s Beckerem nesedla, protože je mezi nimi více jak 15 let vývoje.

4 - co vadná baterie, v háji allternátor, taky možná příčina? Kostření od baterie je v pořádku, čištěno a posíleno.

A teď poprosím vaše názory, OT, klidně i lama dotazy a názory, je mi to fuk. Asi tuším že natažením mínusu od baterie k zesilovači by to mohlo komplet zmizet, ale jeden nikdy neví.

Tož tak :)




o 03.03.2014, 11:20 | Respo
možno blbá otázka ale skúšal si dať na alternátor kapacitor ?
o 03.03.2014, 11:24 | Milhauzz
Respo: o toto řešení jsem už zavadil, nejspíše to někde psal noclue. Každopádně nedal, protože žádný nemám. Máš s tím pozitivní zkušenosti?
o 03.03.2014, 11:31 | Tomas156
Ja by som skúsil druhý zosilovač, mne odišiel rca vstup a robí mi to isté.
o 03.03.2014, 11:33 | Respo
áno mám s tým skúsenosť kamarát mal taký problém ale bolo to tak že rušenie "bzukot" bolo počuť z reproduktorov no a nakolko sme to až takto podrobne nerozpitvali tak sme skúsili kapacitor a štýlom skúsime a uvidíme ( ublížiť to nemôže ) sa na alternátor dal kapacitor helix cap 33. A všetko je v poriadku rušenie nieje a ďalej sa tomuto problému už nik nevenoval . Za skúšku to určite stojí a možno to vyrieši tvoj problém .
o 03.03.2014, 11:38 | Milhauzz | Upraveno: 2014-03-03 11:39:53
Tak paráda, díky za tip. Už jen sehnat adekvátní kapacitor.

Edit: má někdo Helix Cap 33 skladem?
o 03.03.2014, 11:41 | Respo
na bazos.cz je jeden
o 03.03.2014, 11:47 | Milhauzz
Super, díky.
o 03.03.2014, 12:04 | Jozvan1
velmi podobny problem som riesil aj ja a v podstate stale to nemam na 100%... mne pomohlo natiahnutie minusoveho kabla priamo z kufra k radiu... no akonahle som tento kabel schoval niekde pobliz zosilovacom (aspon tak sa mi zdalo) rusenie tam bolo pocut vyraznejsie...

budem sledovat ako to vyriesis a snad to pomoze aj mne... na ten cap som zvedavy
o 03.03.2014, 18:38 | rover (WoodTech)
Hledal bych pricinu v altecu( mozna naclej) nebo pak zesik.....
o 04.03.2014, 08:29 | Milhauzz
Načlým alternátorem si mám představit co? Uhlíky, regulátor, volnoběžka? Nějak si pod tím neumím představit nic konkrétního.
o 04.03.2014, 09:14 | CRXMen
měl jsem před 10lety taky problém s "pískáním" ve svém autě, a nakonec to vyřešily nové uhlíky a přečištění kolektoru..
o 05.03.2014, 21:48 | bandita
ake to je auto? na alternatore je odrusovaci kondik, moze byt v haji a niekedy je neoddelitelnou sucastou reglera. Naposledy podobny problem bola stara baterka ktoru inteligentny alternator tak intezivne dobijal ze to sposobovalo rusenie. Meral si rozdiel potencialov?
o 06.03.2014, 00:16 | s1michael
Já mám tento problém od doby, co mi měnily na mém PIO 88RS rca pojistku (odešel mi zes a vzal se bou tu pojistku) a ne a ne se toho zbavit. zkoušel jsem již 3 druhy zesíků, kabely tažené od baterky. Někde jsem četl, že by mělo pomoct ukostřit RCA. Akorát jsem se ještě nedostal ke zkoušce. Jsem zvědav k čemu se dostaneš, že ti pomůže. Alternátor mám po repasi, radio má přikostřené tělo.
o 06.03.2014, 07:17 | Milhauzz
Nu chlapci, tak k čemu sem se už dostal:

Jen na úvod; máme pár dní před porodem druhého dítka, takže si teď nemůžu dovolit ani středně menší rozborku čehokoliv, jsem tedy ve stavu pohotovosti. Jak žena řekne že jedem, musím ihned vyparkovat a jet :)

1, udělal jsem menší údržbu kabelů v motorovém prostoru. Zatím jen alternátor > baterie, kostra motoru > baterie a baterie > kostřící bod (kterej je teda těžce poddimenzovanej). Rozborka, očista, zborka.

2, Nová baterie, haleluja :) Obyč Varta, žádná velká autohifi věc, víceméně nahradila stařenku, která už v mrazech trochu kulhala.

A zatím beze změny. Furt to píská. Volal mi Konny, dál mi pár tipů, tak vyzkouším a dám vědět. Nicméně si začínám myslet, že něco na tom altíku asi bude, třeba jak píše bandita.
o 06.03.2014, 09:10 | Lukasino
ad altík, nepoznalo by se to při poslechu bez nastartovaného motoru?
o 06.03.2014, 09:28 | Milhauzz
Bez běžícího je vše v pořádku.
o 06.03.2014, 18:34 | hotdog
taky mám dobrej "špek"... když šlápnu na plyn tak šumí rádio do repro. dám nohu z plynu je klid... ale je to v buse, tak to moc neřeším :-)
o 07.03.2014, 10:57 | Milhauzz
V bude asi nestavíš dvoupásmovej aktiv s wooferem, že :)
o 07.03.2014, 20:19 | hotdog
tam ne, ale štve mi to... a je to zajímaví, že to nereaguje na otáčky, ale na stisknutí plynu

o 08.03.2014, 09:22 | Radeggast
A tobě se to objevilo po výměně zesilovače nebo z ničeho nic? Nějak mi to není z popisu jasné.

Co jiný zes?

U mne to začlo pískat (pískání ale záviselo na plynu) z ničeho nic, aniž bych něco se se sestavou dělal (pio88 + genesis) a bylo to s postupem času horší a horší.
Pomohla výměna regulátorů napětí, který byl už stářím v háji.
o 08.03.2014, 22:24 | Milhauzz
Nuže:

1 - díky za pár emailů co došli. Nicméně RCA pojistkama to fakt není, uváděl jsem to :)

2 - dal jsem k altíku odrušovací kondík, beze změny.

3 - udělal jsem generálku el. spojů v motorové části. Společný zemnící bod nevypadal úplně ok. To mě nasměrovalo.

4 - Becker uchycen na okobercovanou MDFku na záda zadních sedaček, tak abych vyloučil kontakt těla zesilovače s kostrou auta. Jedna napájecí větev posloužila jako dočasné mínus přímo od baterie a hle - pískání je v čudu.

Takže bych řekl, že to u mě bylo kostrou, která není v takovém stavu, aby to bylo bez ztráty kytičky. Takže teď to vymyslím celý znova a od baterky natáhnu nové napájení, jak plus, tak minus a bude.

Háleluja :) Pažout zasranej :)
o 08.03.2014, 22:37 | tappaja
Jednou jedinkrat jsem videl ruseni, ktery zpusoboval zesilovac. 5k Axton, pokud si pamatuju.
A pokazde, kdyz si nekdo stezoval na bzukot altiku, tak mel radio Pioneer.
Mas moznost tam dat jiny radio? Na zkousku?
o 08.03.2014, 22:56 | Milhauzz
Pio nepio, teď je to fuk, vím jak to vyřešit a ostatní můžu hodit za hlavu. Třeba v Omeze Bylo Pio úplně v klidu. Možná je becker na toto citlivej, protože je to oldshool SQ kousek.

Jiný rádio nemám k dispozici. Třeba by to s jiným nedělalo. Beckera se nechci vzdávat, protože nevím co jinýho tak dobře hraje za ty peníze, tak jak sem ho koupil.

o 10.03.2014, 09:34 | Jozvan1
Teraz mam natiahnute minusko pre radio priamo od baterky a je to v celku OK. Ked som skusal zapojit minusovy kontakt z radia niekde v jeho okoli, tak sa z reprakov ozvalo neskutocne rusenie a najhorsie to bolo ked som to vyskusal na minusku od zapalovaca. Ja len dufam ze ked sa trocha pohram s alternatorom tak to pomoze :/
o 14.03.2014, 18:45 | Zdeny60
Napájení má vždy dva póly: + a -. Zem je zem:-)))

Takže bod 1) byl správně - dva káble od baterky na svorky zesáku a je klid.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.305 sekund.