
Navštíveno 4607x

Ahoj,
u kolegy v aute resim problém,ktery mi neda spat,nainstalovaly sme do kufru novou baterii Hawker400(alias powercell 4000):)ale při hlasitejsim hrani stejne blikaji svetla a palubka(volume cca na 25 ze 35) při této hlasitosti to ale malokdy spadne pod 13V to uz spis zalezi na pisnicce.Bez hrani muziky to jinak dobiji normalne na 14,4V.
kabely všude 50qmm,prikostrena jak baterka v predu tak baterka vzadu(pod sroub sedacek,ocisteny plech)
zesilovac jede na 2ohmy a mel by mit deklarovany vykon cca 2200w rms a pritomto odber cca kolem 200A.
Zmeho pohledu je vse jak ma byt,ale stejne je to jak uz bylo receno znatelne na svetlech a palubce....
ma někdo nejaky Tip???

24.01.2014, 17:39 |
Diner Ten zesilovac ma minus zapojene primo na baterku, nebo na kostru?
ne ne,primo na baterii a baterka kostrena na kastli jak jsem psal;)

24.01.2014, 17:43 |
Fonfy baterka vpredu a baterka vzadu ...to by chcelo tie baterky - spojit na priamo tak ako +
nikdy jsem netahal dozadu - a nikdy nebyl zadny problém a to jsme delaly i krapet silnejsi sestavy,tam bych problém nevidel,ikdyz ty kostry ještě omrknem pro sichr.

24.01.2014, 22:04 |
Fonfy z baterky na baterku by som tahal je to otazka 60 eur...+-
prikostri baterku na blok motoru .....a dej jeste jeden kabel od alternatoru k baterce

25.01.2014, 13:41 |
Bukyn 25.01.2014, 12:54 | pepe689
prikostri baterku na blok motoru .....a dej jeste jeden kabel od alternatoru k baterce
Tak mě tohle zrovna 2x nepomohlo....

25.01.2014, 23:18 |
Hrdlo | Upraveno: 2014-01-25 23:26:20
Myslím že tohle ani nebude mít nějaký výrazný vliv. Kdyby nebyl zesík dostatečně napájen, tak spíš bude kolísat jeho výkon a světla by paradoxně blikaly míň protože by zesák neměl možnost brát si tolik proudu a napětí by tím pádem tolik nekolísalo.
Když ti v subwooferu "udeří bass" tak je odběr několikanásobně větší než normálně, dejme tomu 150A. Při takovém náporu baterie neudží stejné napětí, takže ti to bleskově klesne ze standartních 14,4V na 13V a jak bass skončí zase se hned vrátí zpět. Světla samozřejmě při nížším napětí svítí méně = "blik".
Stejný princip jak když startuješ auto, tam klesá napětí na nějakých 10V.
Problém je jasný - ani dvě baterie + alternátor ti prostě při takovém brutálním odběru neudrží konstantní napětí. Zlepší se to jedině silnější baterií, alternátorem s větším výkonem, nebo kapacitorem s kapacitou aspoň 3F, u tebe by už i měl smysl.
Moje sestava má výkon cca 400W RMS a i s jednou baterií a kapacitorem mě blikaj světla když ohulím subw na max, jen tak pro srovnání ty máš teoretický odběr 2200W RMS :D Já to teda ignoruju, protože mám subw naplno max na jednu, dvě písničky a tohle poblikávání ničemu moc nevadí.
Napiš mě ale každopádně jakou kapacitu mají obě baterie, jak jsou staré a kolik ampér ti leze z altíku (zjistíš na netu podle typu auta), pak se můžem bavit dál.
predn baterie je klasika cca rok a pul stara 64Ah a nejakych 640A zkratak,vzadu je 120A a 4225A zkratak baterka,altik presne nevim,ale 110-120A
Jen s tou powercellkou by to dělat nemělo... Proto má ten zkratovej proud přes 4000A. Sic nevím jestli by to pomohlo, ale odpoj PowerCellku od tý přední, a měř na ní (ideálně analogovým multimetrem nebo voltmetrem) poklesy napětí... Ostatně to bys mohl i v celé soustavě, když to je teď zapojený. Nepsal jsi čím jsi to měřil, ale tuším, že digi co? Tam nějaký extrémní výkyvy nezměříš.
ak su obe baterky dobre, tak vidim to na spatny kontakt, niekde... len kde? mozno ako je pripojeny orginal kablovy zvazok (- aj +) na prednu baterku
este si nepisal, ci to blika aj s vypnutym motorom.
zosik je digitalny? resp napis komplet zostavu...
bezny alternator pri 2kw-->200A) uz nestiha, teda je to len a len o baterkach...
inak jedna dobra baterka(v mojom pripade je to hc 2000) musi na 2kW stacit
prozatím jsem prekontoloval kostru na predku u baterie,ta je prikostrena na original kostru(octavia1, sroub pod plastovym drzakem,ktery drzi baterii většina asi vi)
Jestli to blika i bez motoru tak to nevim,zasadne hrajeme jen s motorem(i na male hlasitosti)
Pak se chystam ještě ,,rozdelat´´ a zkontrolovat komplet napajeci kabelaz a zkontrolovat nakrimpovani ok,ikdyz to by mělo byt v poradku,dotahnuti/kontrolu a eventntuelni vymenu pojistek atp..