
Navštíveno 21175x


11.06.2013, 20:18 |
Jazzy Ahoj,
co si myslite o takto ,,skriplem´´ocku?Delano v domacich podmínkách pomoci vetsich sikovek,krimpovaci kleste nemam a ani onikom nevim kdo ma.
Prosim názory zda je to v poradku nebo ne.

Holý vodič by měl kousek přesahovat, směrem k oku, přes tu lisovanou (krimpovanou) část. A pak na to dej bužírku snršťovací délky 2".

11.06.2013, 20:57 |
1kw | Upraveno: 2013-06-11 20:58:29
Jako Bladzej, větší přesah kabelu přes kontaktní část oka. Pro jistotu můžeš ještě prolít cínem.
"nakrimpováno" je to dobře..

11.06.2013, 21:02 |
Jazzy otom presahu jsem nevedel,ale predelavat to teda asi nebudu,to je tak když clovek nejdriv udela a pak se pta :),na zaizolovani jsem pouzil tu cernou elektrikářskou pasku,ktera to ještě hezky stahla a nebudu mit strach ze se to nahodou při manipulaci vyskubne,tak snad to bude OK
Elektrikářská páska je jen dočasná navíc pokud to budeš mít v motoráku zahřívání to ještě urychlí..
Kamarát mi to takto urobil 15t lisom :D ešte to musím preliať cínom


12.06.2013, 09:56 |
swep důležitý je příčný vrub, takhle podélně se to může časem uvolnit
elektrikářská páska je špatně, použij smršťovací bužírku přes to ještě
nie je to podľa STN :D ale bol tam pokus a teda aj je náznak vrubu (na fotke to nie je moc dobre vidieť) tiež som nemal možnosť zohnať kliešte tak jediná možnosť bol lis ktorý to utlačíl silou cca 15t, ale mám ešte jedno očko tak nie je problém prerobiť :)
Osobně bych to cínem neprolíval.
Kvalitní nakrimpování a máš klid do budoucna.
Jednak na zacínování musíš mít výkonou pájku - plynovou. Hlavně ale ten cín zkřehne a kabel ztratí na své pružnosti a časem se uláme.

12.06.2013, 18:54 |
Jazzy swep:tu elektrikářskou paskou jsem to mel i na predeslem kabelu omotane a v motorovem prostoru po cca 2 letech je to porad stejne,nic se neuvolnilo nebo tak něco.
Bladzej horkovzduškou to jde taky ;) prohřát ..
Já teda nejsem tak velkej hifík jako vy, ale udělal jsem to tak, že jsem nekupoval origo očka na napájení, přijdou mě z měkýho materiálu, tzv čína :) Dal jsem očka na beterku co používám na traktor ze silnýho materiálu. Použil jsem dvě kladiva a svěrák doprostřed jsem prasnul přes šroubovák a drží to že se na tom můžu oběsit. Pro jistotu jsem konec zacínoval klempířskou pájkou a nevypadne to ani náhodou.Rozdíl oček je ten , že na 35mm kabel co mám já stojí cca 35-40 kč v mototechně made in czech cca 15 kč očko a je pevnější i na váhu,tak takhle za mě :)
tie autohifi ocka su somarina, malo materialu a pochybne zlozenie (vacsinou nejaky plech), nedefinoavna pevnost - pri malych odberoch asi suma fuk.
Cin rozhodne NIE!
Preco nepouzit to, co elektrikari?
valcovane medene pocinovane oka a normalnu krimpovacku.... normalnu zmrstovacku .... preto som mal kable modre, cierne alebo zlto-zelene...


12.06.2013, 21:49 |
Augi noclue: like ;-)
Možno budem za blázna :D ale jediný kábel ktorý je použitý je 50mm2 do + a aj do - rozvodného bloku ktorý som si urobil z medi a tie budú spojené so zosilovačmi medenou tyčkou s priemerom 10mm. (uvedomujem si že budem mať potom problém keď budem meniť komponenty )

12.06.2013, 22:52 |
Radeggast | Upraveno: 2013-06-12 22:53:46
Dnes bych již také použil nějaké silnější oko (ne jak kdysi, viz obrázek). Jinak jako swep - páska je málo.


12.06.2013, 23:06 |
Tomas156 | Upraveno: 2013-06-12 23:07:06
inak tie väčšie očká z mototechny na káble 35 a viac sú medené (aspoň tie ktoré kupujem) a aj to čo som použil ja na obrázku je pozlátená meď, ale tu sa teraz jedná asi o tie menšie očká
tie tycky su sice pekne, ale musis si uvedomit mechanicku zataz na terminaly zosikov pri vselijakych nerovnostiach na cestne

14.06.2013, 15:20 |
dolph kdyby měl někdo zájem tak mám možnost CU oka různých rozměrů, smršťovačky různých barev a velikostí....
Hlavně se musí lisovat do profilu, jen tak rozmáčknout očko naplacato ve svěráku nebo v lisu je k ničemu.
Potom je dobrý použít silnější smršťovačku s lepidlem a je to dokonalý a není třeba nic letovat.