
Navštíveno 3613x


08.06.2013, 16:28 |
linky Koupil jsem si Seat Cordoba 1.4. Je tam originální rádio Seat. Nicméně - problém číslo 1 - celá pravá strana nehraje, zajímá mě, jestli někdo má zkušenost s tím, kde všude by mohl být zakopaný pes. Něco málo o elektrikařině vím, takže pár řešení mě napadlo, ale rád bych si ještě vyslechl názor někoho dalšího.
A problém číslo 2 - mám v plánu osadit do auta všechny repráky, co jdou (v originálu, žádný zesilovač, subwoofer atd.)
Což znamená:
2 repráky do palubky
2 do předních dveří
2 vzadu
Což je celkem 6 beden. Zajímá mě ale jedna věc - mám možnost koupit autorádio, ale všechny jsou 4x45 nebo 4x50w. Jestli to správně chápu, tak to znamená, že autorádio obsahuje 4 zesilovače (1 na kanál) s maximálním výkonem 45 nebo 50w. Půjde z toho vůbec těch 6 repráků zapojit? Nejsem decibelovej maniak, takže to, že by eventuelně mohl klesnout celkový výkon a repro by nešlo tak nahlas by mi nevadilo.
Předem dík za rady a názory :)

08.06.2013, 17:48 |
CarMedia.cz | Upraveno: 2013-06-08 17:49:17
a) výkon interního zesilovače je udávaný v maximálu, počítej s reálnou hodnotou 15-23 W RMS (podle typu a značky autorádia)
b) na předek bych dal komponenty, to znamená 2 středobasy, 2 vyhybky, 2 výškáče + dozadu tedy koax. (to ale není nutností, záleží na užovateli)
c) vybírej měniče s dobrou citlivostí a pokud možno ne jen podle papíru. setkáváme se s tím, že hodně značek tento parametr hodně přikrášluje a pak není vyjímkou, že některé měniče s udanou citlivosti o 3 dB nižší hrají na rádio lépe, jak ty druhé..
d) autorádio má samozřejmě zesilovač jeden, a to čtyřkanálový, čili 4 kanály pro 4 měniče s odporem 4 ohmy. (komponent středobas+výška považujme jako 1 měnič). Pakliže chceš zapojovat více měničů na jeden kanál, prostuduj si ohmuv zákon..
Dej vědět, jaký na to máš celkem rozpočet a můžu ti sem nadhodit něco, co má smysl. Cordobu jsme také dělali, tak máme představu co a jak..

08.06.2013, 18:17 |
linky Takhle - chci tam nacpat jen originál repráky - vpředu jsou v palubce 2 malý originály od Seatu, ty maj určo vejšky a středy/basy- DC100BL max 35W, 4ohmy
do dveří jsem si sehnal bedny z VW Vento - parametry chybí, maj jen 1 membránu, takže asi středový, part number 1H0 035 411 A, 4ohm
a vzadu nevim, ale asi jsou to taky originál seat, jen jsem je ještě neprohlížel. Co se týká rozpočtu, tak samozřejmě co nejmenší. repro jsem si posháněl, chci vyměnit komplet kabeláž ke všem reprákům, kdoví, kdo se v tom hrabal přede mnou. Každopádně prostě potřebuju co nejlevnějc a nejšikovnějc zapojit k takovýmu standartnímu rádiu 6 beden. Potřebuju jen, aby mi někdo řekl, jak to udělat.

10.06.2013, 00:33 |
1kw Pokud 6 repro bez výhybek tak budeš muset 2 repro zapojit do série na jeden kanál, výsledná impedance bude 8 Ohmů takže do repro půjde cca 8-10 W. Zapojovat paralelně je ještě větší nesmysl...

10.06.2013, 05:48 |
linky Aha, nj ale co když je rádio na 4 ohmy?

13.06.2013, 05:00 |
R19 | Upraveno: 2013-06-13 05:04:27
99 procent integráču ma 4ohmy když připojíš 8 ohmu výkon poloviční... Jinak to co maš v palubce jsou na 99 procent výškové tudíž když je připojíš přez kondík budes mit vlastně 6 decibelovou výhybku takže pak když spojíš např levej v palubce s levim ve dveřích připojíš to na jeden kanál druhý na druhej + zadek a máš to. Levné repro výhybku neřeší a dají obyč elektrolit a je to funguje to. Jinak tady jsou vzorečky pro výhybky
[ Link ]