Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Stred sceny pri ladeni

 o Navštíveno 5242x o
o 14.04.2013, 21:05 | kubiik
Zajimal by me vas názor na to, kde mit prostředek sceny. jestli pod zrcátkem a nebo ve stredu palubni desky. když to naladim pod zrcatko, tak se mi za jizdy nebo při zavrenych ocich zda, ze zvuk jde zprava.

tak jak to delate vy?


o 14.04.2013, 23:36 | CarMedia.cz
ono zrcátko není na prostředku? :-)
o 15.04.2013, 06:08 | tazman | Upraveno: 2013-04-15 06:09:23
revilo...Jirko sám víš že záleží jak hlubokou máš scénu..pokud zvuk scény vychází až jako by z před čelního skla numůžeš nastavovat střed scény pod špígl ;) pak je to moc v pravo :D
o 15.04.2013, 07:39 | TommyDS
a co z toho ze to mas nastavene na stred, pokial to nie je sfazovane? Fokusy (stred) budes mat sice spravne, ale velkostou bude kazdy nastroj aj spevak uplne mrnavy ...
o 15.04.2013, 07:58 | Milhauzz
Proto já celou scénu posouvám více před sebe, ať nejdezdím s vykroucenou hlavou.
o 15.04.2013, 10:31 | kubiik
Revilo: nemyslim podelny stred palubky, ale pricny.

Zkusil jsem to naladit pod zrcatko a za jizdy se mi zda, ze zvuk jde zprava.
o 16.04.2013, 09:34 | Pagoš
Jasně, že to jde zprava, pokud nemáš mclaren f1 :) A můžeme opět rozvést debatu, zda je lepší střed scény uprostřed auta nebo na středu volantu... Pokud bys chtěl mít střed scény skutečně před sebou, tedy v pozici osy volantu, budeš mít velké potíže se zbytkem scény. Ne že by teda při ladění na střed auta potíže se zbytkem scény nebyly :-D
o 16.04.2013, 09:38 | Milhauzz
On je to dycky kompromis, buď máš jedno nebo druhý.
o 16.04.2013, 09:54 | petis
A hned je to jasný. Proto týpci s kšiltovkou šejdrem sedí bokem. Protože jim to hraje ve středu.


:-)))))

sorry za OT:-))
o 16.04.2013, 09:59 | hotdog
jáj petis to rozštípnul. :-) a najednou je tu víc hifíků než se zdálo :-))))
o 16.04.2013, 10:03 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
petis: a v jine dny? treba v sobotu? :-D
o 16.04.2013, 10:05 | Milhauzz | Upraveno: 2013-04-16 10:06:25
Mno jo, a pak mají tu kšiltovku, vzhledem k natočené hlavě vlastně rovně po směru jízdy. A já je měl za blbečky, co si neumí narazit čepicu :)

Ale zpět k tématu. Je pravda, že mě několik lidí vytklo, ještě v Omeze, že mám celou scénu natlačenou doleva. Vždy jsem odvětil, že schválně, protože je mi příjemnější mít střed někde u volantu, tudíž přede mnou. Na finále EU se sudí divil, že to tak mám nastavený jak pro sebe, tak i na soutěž.

Víceméně se mi tak trochu podařilo, že scéna napravo končila u výšky a na levé straně to subjektivně vylézalo z auta. Pokud se dává scéna před sebe, tak je pak problém se zhuštěním na levé straně, protože je to 1/3 na levo vs. 2/3 napravo.

Jelikož se teď budu snažit dávat středy do palubky a výšky hned vedle, zkusím co udělá spíš hloubka scény a následně se přizpůsobím levo/pravě. Ono cpát scénu pod zrcátko jako nějaký dogma se mi nezdá úplně nejšťastnější - můj osobní názor - ale asi se dá z toho vycházet.
o 16.04.2013, 10:09 | hifim@ni@k
Jako TommyDS. Správné sfázování a posunutí středu scény pod zrcátko jsou dvě rozdílné věci.
o 16.04.2013, 10:10 | petis
Kral:-))
o 16.04.2013, 10:23 | lukee_cz
tak da se to vyresit poslouchanim pouze nahravek, kde zpevak je nahrany v leve strane sceny :) pak mas zpevaka pred sebou a zbytek nastroju se nikde natlaci :D
o 16.04.2013, 10:30 | hifim@ni@k
lukee_cz: woe, jako vždy cestou nejmenšího odporu :-)
o 16.04.2013, 10:37 | Milhauzz
Cesta nejmenšího odporu? Balance :)
o 16.04.2013, 11:16 | Toxxx
Scena by mala byt v strede auta lebo sedime proste v lavo. Ale nez sa sustredit na stred sceny je treba sa sustredit hlavne na sfazovanie. A hlavne nic nikam neposuvat hlasitostami lebo vysledok stoji potom za hovno.
o 16.04.2013, 11:53 | kubiik
Asi jsem se spatne vyjadril. Jsem za to mit stre sceny v ose auta. Ale svojim dotazem jsem myslel odkud vam pomyslne vychyzi zvuk. kdyz zpiva zpevak uprostred sceny kde ho slysite. Jestli pod zrcatkem a nebo uprostred palubky v podelnem smeru - mezi sklem a koncem palubky

Franta: preci nemuzu ladit tak, ze si to sfazuju a pak hlasitostma budu dohanet stred sceny, ne? To mi pak bude kazde repro hrat neco jineho
o 16.04.2013, 12:01 | Toxxx
Ja to mam momentalne ladene tak ze kedze mam scnenu hlboku na konci palubky tak zo stredu palubky pocujem hlas ale pri porovnani so zrkadlom je pri lavom okraji zrkadla. Ma to este neake muchy ale proti ME som na to este lepsie:)
o 16.04.2013, 12:06 | TommyDS
kubiik - pokial to na 100% sfazujes, tak casovych korekcii bude treba minimum :)
o 16.04.2013, 12:15 | Milhauzz | Upraveno: 2013-04-16 12:17:06
A není tak náhodou sfázování a používání časovek to samé? Časováním se přeci jen a pouze hejbe fázema ne?

Kubik: a proč ne, sfázuješ a pak si hlasitostma měničů můžes scénu šoupat kam chceš až do aleluja ...
o 16.04.2013, 13:28 | TommyDS
nie celkom, skor je to vysledny efekt, cize ked nastavujes casovky a orezania, tak menis fazu, kedze vacsina DSP pouziva IIR chipy.
o 16.04.2013, 13:41 | Milhauzz
Já tak nějak vycházel s tím, co mám konkrétně k dispozici - to je HU s časovkama. Alespoň dle logické úvahy.
o 16.04.2013, 20:25 | Marťas1
TommyDS: prosím o překlad :D
o 16.04.2013, 20:39 | Toxxx
Milhauzz: Doma si tiez pridas hlasitost tam kam chces dat scenu? Ked jednej strane pridas tak podla mna sa tie menice budu chovat predsa inak. Obe strany by mali mat rovnake hlasitosti.
o 17.04.2013, 09:33 | Milhauzz
Toxxx: Doma ne, protože to sedím uprostřed a nepotřebuju vymýšlet blbosti :)
o 17.04.2013, 14:00 | Pagoš
Jak že se nastavují fáze bez použití TC ??
o 17.04.2013, 20:12 | Toxxx
Milhauzz: No a ked si sadnes mimo stred? Budes mat scenu bud v pravo alebo v lavo;)
o 17.04.2013, 20:30 | Milhauzz
Toxx: nu a proto si po sfázování, jemně, v rozsahu třeba -2db až +1db, hejbnu s hlasitostí měničů a mám ji tam, kde ji chci mít. Pak samo ještě čeknu časovky.
o 17.04.2013, 20:36 | Toxxx
No len podla mna kde to sfazujes by to tam malo zostat a uz sa s tym nehybat;) Lebo 2db na menic mi uz pride az moc potom sa zacne chovat inak.
o 17.04.2013, 20:49 | Milhauzz
Chovat se začne jinak tak, že bude to svoje pásmo hrát hlasitěji a ovlivní ostatní. Jinak se zase toho tolik nestane. Nebo že by začal třeba prodávat zmrzlinu? Nezdá se mi :)
o 17.04.2013, 21:02 | Toxxx
No len ze ked som mal pravu stranu hlasitejsiu tak to bolo proti lavej koli hlasitosti dynamickejsie ale to je detail ze;) Za dalsie ked to sfazujem na stred volantu a potom posuniem tak je lava strana nahnacana na sebe a prava natiahnuta co je tiez trosku na pi.u nie?
o 17.04.2013, 21:07 | Milhauzz
Jenže mě se zdá, že ty mluvíš o změně hlasitosti celé jedné strany (v případě 3way všech 3 měničů). Já tady mluvím o změně hlasitosti třeba jednoho měniče.

Proto sem prodával svoji /A9853, která uměla hýbat s hlasitosma jen celých pásem, ale nikoli jednotlivých měničů. Pořád sem to nebyl schopnej vyladit, buď se scéna tahala doprava nebo doleva, prostě to bylo rozbitý. Pak stačilo zahejbat s levým středobasem a uala, ono se to tak krásně zklidnilo, až to bylo divný, jak 1db udělá svoje. Až mě kolikrát mrzelo, že nejde hýbat třeba po 0,5dB. Já vím, to bych chtěl pak po HU moc.
o 17.04.2013, 21:15 | Toxxx
Jj presne o tom hovorim. A uz ta chapem;)
o 17.04.2013, 21:17 | kubiik
no jsem v tomhle zatim vic teoretik nez praktik. ale myslim si, ze pokud sis pomohl zesilenim jenom jednoho menice, tak ten menic nebyl vuci ostatnim ve fazi.
o 17.04.2013, 21:28 | Milhauzz
Proč myslíš, zasílením přeci nehejbeš s amplitudou na časové ose.
o 17.04.2013, 21:40 | kubiik
nevim jestli jsem te dobre pochopil. naladis, mas perfektne sfazovano, ale ne na stred a kdyz upravis hlasitost jednoho menice, tak mas stred na stredu?
o 17.04.2013, 21:50 | Milhauzz
V případě jednoho měniče u dvou pásma měníš hlasitostí jednoho měniče scénou na obou osách (x a y). Chce to ale víc laborování, ne vždy se to podaří, chce to poladit hlasitosti všech měničů. Ono apropo Pincek, ať už de o DEH80PRS nebo RS88 tak při časovkách jemně mění hlasitost měničů. Proč asi, že.
o 21.04.2013, 15:21 | hifim@ni@k | Upraveno: 2013-04-21 15:28:05
Tady se to rozjelo.
Udělám normálně sfázování jednotlivých měničů vůči mikrofonu (střed scény bude před tím mikrofonem). Potom stejným způsobem srovnám hlasitosti jednotlivých měničů vůči mikrofonu a tím vyjde scéna pod tím zrcátkem.
Sfázování jde velmi snadno, dělá to v podstatě automatika programu, ale jde to udělat i ušima.
Hlasitosti jsou složitější, protože v celé křivce jsou propady a peaky, proto je potřeba pracovat se zprůměrovanou křivkou. To půjde s trochou snahy opět ušima.
Problémem ale potom je správně nastavit hlasitost nejen pravá vs levá, ale vůči sobě tak aby křivka měla padající tendenci směrem od subbasů k výškám. Ideálně mi vychází propad 10dB od subbasů k výškám, stejně jako je tomu u referenční křivky Alpine. Zbývá tedy jen určit na kterém pásmu přidat a kolik. Tady už to bude asi ušima problém.
To jsem testoval ten rok na soutěžích. I 1dB rozhodoval zda je správný poměr či nikoliv, což jsem si vždy nechal potvrdit nejen rozhodčími. Chce to prostě laborovat. Vycházím většinou pouze z měření, ale třeba ty správné poměry jsem nejdříve změřil, abych měl vůbec z čeho vyjít a potom už jsem jen jednoduše po dB přidával či ubíral a sledoval jak na to reagují "ušisti" :)
o 25.04.2013, 19:02 | Toxxx
Neviem ale bud si tu niekto sedi na ociach alebo neberie v podtaz nazory ostatnych. Kedze sa to sfazuje na volant tak pri posunuti mam predsa lavu stranu nahadzanu na sebe a pravu roztiahnutu. Do teraz som si to nevsimal ale pri ziskavani skusenosti a milionu nezdaroch pri ladeni som uz na dost veci prisiel z praxe. Za dalsie ladit auto bez pritomnosti osoby v aute je tiez trochu nezmysel. Za dalsie muzikalnost toho naladeneho systemu bola nulova. SQ songy dost dobre ale po vypocuti neakych tvrdsich songov(Pantera,Guns and Roses, Slipknot atd) to bolo ako ked "sere a maluje". Chcem mat predsa pocit ked tam zacne rezat do gitary ze to tak je a nie ze tam metalista sedi a brnka neaky ton. Viem ze je teorie vela ale pouzivat ju v aute kde je miliarda odrazov a zrutov frekvencii treba to brat z rezervou.
o 09.07.2013, 10:13 | hifim@ni@k | Upraveno: 2013-07-09 10:15:17
Nejdříve je třeba si ujasnit pojmy a správné názvy.
Sfázování lze provést pouze jedním jediným způsobem! Zvuk ze všech reproduktorů prostě musí dorazit do poslechového místa v jednom okamžiku. To zajistí i správnou dynamiku, jinak to nejde. A toto se dělá pomocí časových korekcí (TC).
To není "nějaká" teorie, to je prostě fyzika!
V tomto případě bude pomyslný střed scény před místem, vůči kterému jsem to sfázoval (za předpokladu, že hlasitosti jsou na nule).
Pokud chci ten střed scény třeba pod zpětné zrcátko, musím prostě hýbnout hlasitostmi. Je to logické, protože každý měnič je fyzicky jinak daleko a časovkami už prostě hýbat nemohu.
Pokud hýbnu časovkami, nebude to hrát správně. Možná je jen problém, v tom, co kdo hledá. Něco jiného je hrát správně a hrát zajímavě. Pokud to má hrát správně, postup je výše. Pokud zajímavě, tam nezbývá než celé nastavení rozvrtat tak, dokud nedosáhnu požadovaného zprznění zvuku.
Pokud někdo tento princip nechápe, je potřeba začít znovu a naučit se základy.
o 09.07.2013, 10:37 | hifim@ni@k | Upraveno: 2013-07-09 10:38:29
Při fázování např. v Holmi je nezbytné zrušit nastavení děliček. Pustit do reproduktorů plné pásmo, kromě výšek, ty chránit ořezem alespoň na 2kHz.
Fyzika samozřejmě platí a rychlost zvuku není závislá na děličkách, ale... Problém je s automatikou v Holmi, která určuje první impuls. U vyšších frekvencí jsou pěkné ostré peaky, u nižších dlouhé táhlé vlny. Testem jsem několikrát ověřil, že právě s tím má Holmi problém. Pokud se s tím někdo pere a stále se nemůže doměřit rozumného výsledku, je možný problém zde.
o 09.07.2013, 11:58 | Toxxx
Niesme ovce aby sme nechapali ze je to o fyzike. Postup mam spravny pouzivam CASOVE KOREKCIE aby som dostal zvuk kazdeho menica do rovnakeho miesta. To znamena rovno tam kde chcem aby ta scena bola a nie potom este posuvat co mi rozhodo dalsie veci a zvuk je o nicom. Pomocou Holmu som to mal vzdy rozfazovane a neakom naladeni sa nedalo ani hovorit. Viem ze ucho nie je top ale aspon pozna nastroj narozdiel od neakeho programu. A za dalsie pomocou holmu moje vysledky v sutaziach boli katastrofalne co sa ladenim na ucho aj ked som hluchy vyrazne zmenilo. Ale vlastne ovca som lebo popieram spravnu teoriu kde to proste inak nejde:)
o 09.07.2013, 21:11 | Toxxx
Este dodam. Teoriu treba vediet ale pouzivat teoriju z Home hifi do Car hifi je trosku blbost. Zaklady treba vediet to netvrdim. Len to samotne meranie aj ked som sa ho zastaval a myslel si ze je to dobre je pre mna nepouzitelne lebo co sa tyka zvuku som sa totalne prepadal.
o 09.07.2013, 23:25 | hifim@ni@k | Upraveno: 2013-07-09 23:29:24
Postup máš právě špatný. Proto se stále opakuji, že je to fyzika a že sfázování lze provést pouze špatně nebo dobře. Jiný způsob není.
Správně sfázované je to pouze tehdy, pokud ten zvuk dorazí k uchu v jeden moment, kde se potom sčítá. To tvoří i tu dynamiku. Sfázování je VŽDY VŮČI UŠÍM. To se tím celou dobu snažím říci. Ne vůči nějakému místu, které je kdekoliv jinde! Několik signálu v jednom místě ve stejném čase. Výsledek je nasnadě.
A proto je nesmysl sfázovat rovnou např pod to zrcátko, protože vůči uchu to potom bude rozfázované.
Nejde o žádnou teorii, ani z Home hifi, ani jinou. Jsou to prostě jen základy. Do základů patří i to, že asi neexistuje systém, který by zahrál všechno stejně dobře. Takže pokud ten systém zahraje dobře tzv SQ věci a nezahraje metal, tak je prostě potřeba změnit spíše systém, než se vrtat v nastavení. Nevím jak je to v reálu, ale tak nějak si myslím, že top výrobky od Focalu, Braxu apod nejsou primárně určeny/konstruovány pro žánry jako je právě třeba metal, ale třeba se mýlím. Pokud ale ne, bude potřeba se prostě pohlédnout jinde. Třeba takové AD k tomu má možná blíže.
Ale je tu pár lidí, co má opravdu dobré uši a ti by se k tomu vyjádřili fundovaněji. Komponenty vs vhodný žánr?
o 10.07.2013, 21:05 | Toxxx
Postup mam dobry. Robim to iste az na to ze to nepisem doslova. Ty stred sceny sfazujes pred seba ja do stredu auta. Maly priklad preco. Sedim si tak na koncerte vlavo v hladisku asi v 2 rade v sedadle c ktore neviem a spevaka pocujem uprostred hladiska (v strede auta) a hudba mi hra viac z lavej strany. Kedze by som to fazoval pred seba a potom posunul tak hudba bude pocut viac z prava co je divne ked som v lavo a za dalsie co na to prava a lava scena? Kedze si to sfazujem do stredu auta mam lavu stranu sirsiu nez ked to sfazujem pred seba kde je potom uzsia. A inak proti minulemu roku kde som to mal stale zle sfazovane a kde mi zenske vocaly lietali po celom aute a dokonca sa nedali lokalizovat som tento rok pomocou mojich usi sfazovanie zvladol o dost lepsie. Este mam rezervy ale casu dost. Zial este nikto toto nepocul takze si na vyjadrenie pockam. Inak si myslim ze Brax je celkom vhodny na metal aj ked stredy su az moc ciste a pripominaju mi trochu Focal Be.
o 10.07.2013, 21:21 | Toxxx
No a este Brax mam preto aby som si aj ten metal uzil. Pochybujem ze by postavili komponety a musel som na to pocuvat songy co ma nezaujimaju. Chcem top zvuk z top repro.
o 13.07.2013, 00:23 | noclue
bavit sa o sfazovani s iir filtrami je iluzia, preto som sa na to vykaslal. Nikdy to nebolo presne, vzdy boli prechody hm-hmmmm. Inak si tiez myslim, ze nastavit tcr treba meranim na mieste hlavy a posunut scenu doprava resp na stred auta hlasitostou...
o 13.07.2013, 22:29 | lukee_cz
noclue: takze proto resis CarPC, at nemusis resit IIR? :)
o 13.07.2013, 22:48 | noclue
ano, mne su zname len 3 cesty fir
1 nove ODR
2. stare XES
3. pc s napr. bruteFir
o 18.07.2013, 17:52 | hifim@ni@k
Toxxx: jj, chápu jak to myslíš. Ale právě po sfázování na uši by scéna měla sedět na místě a ne létat po autě. To se děje pokud je to rozfázované. Ale je to zajímavé téma, takže jakmile bude chuť, udělám pokus. Mikrofon hodím jako vrchol poslechového trojúhelníku a nastavím to komplet na něj. Sám jsem zvědavý co z toho vyleze.

noclue: IIR filtry jsou opravdu trochu průser.
Nezkoušel jsi měření pomocí dvou mikrofonů? Ale i v případě, že to změřím, umí A701 otáčení fáze pouze o 180st. Umí F1 Status, DEX, ODR otáčet plynule?

Jinak ten postup - fázování na uši a posléze posun pomocí hlasitostí je i v tom článku o měření od Miketty.
o 18.07.2013, 21:32 | noclue
ale tocit fazu nepomoze.

iir tocia fazu len v blizkosti deliacich frekvencii, nie fazu celeho menica.

vsetky bezne procesory dovolia nastavit polaritu, cize 0 alebo 180° otcit fazu o napr 55° nie je jednoduche.

odr a xes vedia iir alebo fir... ziadne tocenie fazy "na zakazku" sa nekona
status je "len" tlsty pxa-701 s moznostou 16 kanalov
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3588 sekund.