
Navštíveno 2512x


02.06.2009, 14:21 |
Libor Zdarec, mám v autě hudbu není nijak náročná na napájení (4kanál na něm předky a v můstku sw). Napájecí kabel 20mm2(5m dlouhý) tažený do kufru k zesíku (2x25A pojistky a 4x75W RMS).Když nechám auto dlouho stát tak se mě totálně vyfláká baterka,dokud ta hudba v autě nebyla tak se to nestávalo.Baterku sem pořídil fungl novou a stalo se to opět.Bratr má uplně stejnou hudbu i auto a stejnej problém. V čem může být chyba? Díky

02.06.2009, 14:31 |
DaveX Vsadím se, že máš REMOTE napojené z napájení a ne z rádia. Je to tak? Myslím to tak, že máš na zesilovači REM napojené na 12V napájení, co ti vede od baterky.

02.06.2009, 14:37 |
Libor ee REM je vyvedený z rádia

02.06.2009, 14:39 |
DaveX Myslíš stání jako že auto máš třeba týden v garáži a pak se ti to vybije? Nebo na parkovišti stojíš hodinu se zaplou hudbou a pak se ti to vybije :)

02.06.2009, 15:42 |
Libor Asi sem to měl rozepsat podrobněji:)
Dlouho stát znamená třeba týden,panel od rádia je venku takže to sestavy by neměla jít žádná šťáva.
Vybíjet baterku může autorádio... Proměř, kolik ti to rádio bere, když vytáhneš panel... Některý rádia si berou hodně i když jsou "vyplý"...
Samozřejmě mluvím o situaci, kdy auto nemá tzv. spínací nulu - Pokud otočíš klíčkem do pozice 0 (nebo nějak tak), tak ti rádio začne hrát...

02.06.2009, 16:32 |
Libor právě tahle věc je odstraněná - myslím rádio přes klíček,už na kabelech v autě. Jak to mám proměřit? Moc se s tím multimetrem nekamarádím:)
Tak pokud nemáš zapojení přes klíček tak je to jasné.. I v klidovém režimu si to stále něco bere.. Takže bych to udělal zpět na kliček..:-)
Vložíš ampérmetr mezi drát... Čili... Rozpojíš jeden přívodní kabel (třeba červenej) a na ty konce co jsi rozpojil dáš ten multimetr... To stejný s tím druhým kabelem (asi bude žlutě obarvenej)...
Musíš to ale zapojit do série... Čili ten proud ti půjde přes ten multimetr...
Kdyz vypnes zapalovani a sundas panel tak sviti ti ledka na zesu?

02.06.2009, 17:16 |
Libor právě že nic na zesíku nesvítí, takhle zapojený to bylo už dřív když tam bylo jen rádio bez zbytku komponentů a nevybíjelo se to.
Několikrát se to tu řešilo. Pokud je to Alpine, tak ty jsou prý hodně žravé. Podstatně lépe na tom byl např. Clarion.
A nemas tam kapacitor???A rele ktere ti spina kdyz se ti dobiji??protoze kdybys tam mel kapacitor bes toho rele tak on byva samovybijeci.taky mi to delalo kdyz jsem ho mel a memel jsem to rele ktere zamezi vybijeni.
Nokonec to budou všechny značky kromě Alpine a bude to :-)))
tohle je to rele ke kapacitoru.
[ Link ]
Kapacitor se vypíná. Reaguje na výkyvy ( např. centrál ) a potom sepne, tam problém nebude. Navíc to relé je pěkně předražené. Dají se koupit relé za podstatně méně a funkce stejná.
Sorry za OT, ale otázky tohodle typu by měly automaticky obsahovat alespoň výrobce rádia, zesilovače a případně i typ auta...

03.06.2009, 05:53 |
party_boy | Upraveno: 2009-06-03 05:55:17
No dovolil bych si říct, že takovej Kenwood doopravdy moc nežere. Znám člověka co nemá několikátýho kenwooda na klíček, moc toho nenajezdí a nikdy se mu baterka nevytřískala. I můj otec si na toto nikdy nestěžoval.

03.06.2009, 09:53 |
Libor Rádio je Alpine, zesík Mac audio a auto fiat brava 1,8

03.06.2009, 09:56 |
Radeggast | Upraveno: 2009-06-03 09:57:53
No tak jestli máš vytaženený spínání na klíček a máš Alpine, tak bude asi problém v rádiu... Zkus to proměřit a uvidíš... Budeš to mít za 5 minut... Jetstli máš zesík napojený na REM, tak tam bych chybu nehledal...

03.06.2009, 13:04 |
Libor ok díky za rady