
Navštíveno 4436x

kdyby to bylo do pc jsem vysmaty ale tady jsem zmateny. Kam pripojit ventilator aby tocil pouze po zapnuti radia? nechci nic zprasit:) je to na chlazeni zesilovace v podlaze, Predpokladam ze na kabel ovladani zesilovace?
presne tak, ale na to ovladani jen spinani relatka
aha:) takze dam relatko co mi treba zbylo na rozpojovani imobilizeru z alarmu? nebo mam koupit? a kdyztak jake?
da se koupit v elektrosoucastkach a stoji myslim do 100,- kc neco kolem osumdesati...ted to taky resim,spíš by mi zajímalo co dáváte za větráky. Já koupil nakej tichej 80x80 asi za 115,-. Ale asi bych dal radeji mensi...ten by to měl taky uchladit ne? je to autotek 4x100rms
johanik - proč na ten kabel napojit jen spínací relé?Ten 12V větráček z PC má jen 1,2W tak by ho snad ten spínací kabel měl v pohodě utáhnout.Ta cívka relé přece taky něco žere..Mám v plánu něco podobnýho - jen ten ventilátorek budu přidávat do zesilovače kterej bode pod zadním platem-a až tam bude pražit žhavý sluníčko,bude mu určitě horko))
Proč ? No protože na to neni vystup z radia delany, je to pouze spinaci kabel, nikoli napajeci, je na nem sice 12V, ale pouze malo A, tusim 0,03, ted mozna kecam. Stat se nic nemusi, ale muzes spalit radio, proto bych to resil jak sem psal, sam jsem to tak mel zapojeno.

14.03.2009, 19:53 |
Resuscit | Upraveno: 2009-03-14 19:58:50
johanik - no to jsem si myslel,že jinej důvod nebude...Teď jsem si spočítal,že cívka toho relátka odebírá 0,7W což je půlka toho ventilátorku.Tak by to snad mělo ten ventilátorek s přehledem utáhnout..Je mi jasný,že relé je lepší z principu a je to takový víc profi,ale složitější zapojování,víc kabeláže atd a to se mi moc nechce když potřebuju spínat jen 1,44W..Dá se někde zjistit,kolik jde na ten ovládací vodič připojit zátěže?-Nebo víte někdo kolik jde připojit zátěže na spínací vodič?Připojim tam ten ventilátor z PC (1,4w/0,12A) bez rizika shoření rádia?Jinak ventilátor z PC bere 0,12A a cívka relé 0,055A což není zas takovej rozdíl.Relé bere půlku ventilátoru..
na kabelu k ovladani zesilovace mam napsano ze ma max. zatizitelnost 0,3A takze si to lepce spoctes vykon je myslim U*I . Jinak ja to pres to rele udelam chci vetraky davat dva. Jeden bude vzduch vhanet a na opacnym konci bude vyfuk.
Tak jak teda mam to taky v planu dat do podlahy.Jsem stoho ko...:o)
jinak jeste k tem vetrakum. tichej za 120kc bych chtel videt:) po par mesicich bude hucet jako levnej. Kord v aute. Za tichej ybch povazoval noctuu ale to uz jsme cenou nekde jinde. Ja mam obyc 2vetraky 8x8 . Cim mensi vetraky, tim vetsi hluk- musi vic tocit aby ufoukali stejny mnozstvi vzduchu jako treba 8ka.
no na jeden zesilovac v podlaze by mel stacit a jestli bude hucet az po nekolika mesicich tak je to v klidu, i kdyz pochybuju...tydle vetracky jsou staveny na nepretrzitej provoz coz v aute neni.
ano na druhou stranu v aute bude urcite prostredi prasnejsi, nehlede na teplotni vykyvy. Ja to vyresil ze ty vetraky jsem si sehnal s teplotnim cidlem, to jsem fiknul a prodlouzil, nalepil na zesilovac a hluk resit nemusim:) Ted uz jen koupit to relatko pac to z imobilizeru asi pouzit nepujde a hotovo:)

15.03.2009, 21:18 |
peetm Dnes jsem tohle řešil ve svém. 2větráčky+termostat, který spína při 45stupních. Zapojeno na + a - od zesilovače a krásně to funguje.
nejaky link an termostat jaky si pouzil?:)

15.03.2009, 21:27 |
peetm | Upraveno: 2009-03-15 21:29:23
[ Link ] označení SM4845, www.ezk.cz sekce termostaty
takhle jsem to dneska vyzkousel na stole a zejtra jdu zapojit:) Zkoukl by me nekdo jestli nekde nemam chybu?


15.03.2009, 21:39 |
peetm Ventilátory spoj, + s + a - s -. Pokud jsou 12V. - pak zapoj na kostru a + na tu 87. Takhle jak to máš to nebude fungovat.
no chci aby byly v serii protoze se budou tocit mene. a pokud bude mala teplota budou jen lehce otacet. tim ze teplota stoupne , cidlo jednoho zvetsi odpor nebo zmensi a vzroustou otacky obou. nechci aby jeli naplno:)
ehm je tam chyba. to stale + s 30kou nema byt propojene. 30ka ma byt na kostru a + povede rovnou k vetraku

15.03.2009, 21:47 |
peetm | Upraveno: 2009-03-15 21:49:25
Aha, tak to jo.
takhle?


15.03.2009, 21:51 |
peetm Jj, takhle by to šlo

15.03.2009, 22:25 |
Resuscit | Upraveno: 2009-03-15 22:27:20
axetom - Já to vyřešil koupí ventilátoru noctua.To je nejlepší výkon a nejlepší chlazení a nejnižší množství hluku (žádnej) a nemusim řešit nějaký tepelný čidla atd..Stejně to nejlíp chladí když ventilátor běží naplno,tak na co termostaty když noctua není na plnej výkon prakticky slyšet.Navíc to bude ještě pod platem za zadním oknem.
Jinak to druhý zapojení je OK.Pokud chceš aby větráky běžely na poloviční výkon.

vim vim noctuu znam mam je narvany v kompu. :) ale do auta mi to prijde asi ke mne zbytecny:)
Noctua je Best, také používám :-D