Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > dotaz...

 o Navštíveno 1279x o
o 24.01.2008, 11:50 | Pavel02 | Upraveno: 2008-01-24 11:51:56
Abych dostal středobas od vnitřního plechu dveří až před tapec, tak jsem musel použít čtyři slepené kruhy z MDF-ky (2x22mm+2x25mm). Teď se mě to zdá ale jako hodně dlouhý "komín", a mám obavu, zda to nebude mít negativní vliv na zvuk. Jaké jsou zkušenosti v obdobné situaci? Pokud se chci ale zbavit středobasu utopeného pod tapecem a ještě středobasy trochu směřovat, tak moc na vybranou nemám.


o 24.01.2008, 16:01 | Pavel02
aby bylo jasnější o co jde tak tady je pár fotek. Ty repra se budu ještě snažit víc nasměrovat.

foto k příspěvku  od Pavel02

o 24.01.2008, 16:03 | Pavel02
tady je vidět ten "komín" vytvořený z kruhů MDF. Výška celkem 94mm.

foto k příspěvku  od Pavel02

o 24.01.2008, 16:04 | Pavel02

foto k příspěvku  od Pavel02

o 24.01.2008, 18:38 | DJ.UFÍK
ja to resil laminem na tapec:o) ale taky to nebasuje:-)

foto k příspěvku  od DJ.UFÍK

o 24.01.2008, 18:39 | DJ.UFÍK

foto k příspěvku  od DJ.UFÍK

o 24.01.2008, 18:40 | DJ.UFÍK
origo

foto k příspěvku  od DJ.UFÍK

o 24.01.2008, 20:06 | ivls
myslím, že Ivouš kdysi někomu psal v podobné situaci, že to takhle taky kdysi řešil a ztratily se mu kick-basy
jak se to tobě zdá na poslech? - makáš a zkoušíš - to je dobře
:o)
o 24.01.2008, 20:55 | Cenda
psal jsem si pred casem s Ivousem ohledne tohohle problemu, vyjadroval se k tomu i Noclue. Nechci je tlumocit.

Ja jsem zkracoval z cca 50mm na cca 28. Byl tam mirne znatelny rozdil v kickbasech, s vyssim tunelem ubyvaly. Melo by to mit i nepriznivy nasledek v oblasti stredu, kluci snad napisou vic.
o 25.01.2008, 08:46 | Pavel02 | Upraveno: 2008-01-25 08:48:58
Tak moc "zasvětcených" se bohužel nevyjádřilo. Napíšu svoje zkušenosti. Původní instalace s podložkou 18mm MDF utopené v tapecu a ještě navíc tapecem částečně překrytý středobas byla katestrofa. Nejen, že nebyl zvuk čistý (bylo to jako když blbě uděláte nátrubek pro SW a ten nátrubek mírně hučí, a ještě k tomu při dosažení určité hlasitosti zřejmě v důsledku odrazu zvuku od tapecu zpátky proti membráně středobasu, začel reprák doslova "pleskat" jako by membrána na něco narážela - ale nenarážela to jen ty odražené zvukové vlny byly zřejmě tak silné, že takto na membránu útočili).
Tak jak je to teď nafocené hraje středobas naprosto čistě až do vysokých hlasitostí. I když na procesuru nastavým jeho rozsah od 20 hz do 4 khz a vypnu středy hraje bez jakýchkoliv slyšitelných nedostatků - tak mě ještě nikdy středobasy v tomto autě nehrály. Bubužel, a to byl důvod proč jsem se tady na to ptal, ztratily středobasy na basech. Já jsem si nejdříve říkal, že je to jen to, že se ztratily ty pazvuky, ale asi je to tak, že basy nejsou takové jaké by hohly být. Tak teď musím vymyslet jak z toho ven. Nechci přijít o čistotu zvuku, ale na druhou stranu bych rád i ty basy. Tak a ted pomozte najít řešení.
o 25.01.2008, 10:53 | Ricci
Pacel02, mozno nestratili na bassoch v pravom zmysle slova,len sa bassy vycistili a uz konecne nedunia, nie?
o 25.01.2008, 12:17 | Pavel02
v podstatě by se to dalo i tak říct. Jenže psychologicky jako by i ztratily. To že neduní je super zjištění. Ještě to teď udělám jednou jinak, s tím že odeberu jeden kruh (to bude pořád i venku přes tapec jak je vydět na fotkách a jen pak budu muset případně změnit původní záměr s konečnou úpravou vzhledu) a ten kruh druhý v pořadí nechám sešikmit tak, abych dostal i částečné směrování směrem nahoru a na řidiče a pak uvidím.
o 25.01.2008, 16:09 | Pavel02 | Upraveno: 2008-01-25 16:11:32
Jak jsem napsal, tak jsem udělal. Sundal jsem jeden kruh (25mm) a zajel ke stolářovi. Ten na posledním kruhu udělal na hoblovačce přesnou šikminu (rozdíl mezi nejširší a neužší částí je 25mm - tloušťka jednoho kruhu) a tím vzniklo i nasměrování. No a výsledek je dost dobrý. Jsem spokojen (pro tuto chvíli)
Ricci: příští sobotu 2.2. budu celý den ve Skalici, takže pokud bys měl chvilku čas můžeš poslechnout a zhodnotit
o 28.01.2008, 11:36 | Pagoš
Pavel02: Pokud na to máš místo, možná by trohu pomohlo udělat celý ten "komín" jako konus a hranu mezi komínem a plechem dveří co nejvíce zakulatit.
o 28.01.2008, 15:21 | Pavel02
Pagoš: to jsem taky uvažoval udělat, ale místo tam na to není, no je ale jen velmi málo, tak 1cm na tom vniřním průměru.
o 29.01.2008, 00:36 | Cenda
hod sem fotky tapecu a dveri bez nej.
o 29.01.2008, 09:18 | Pavel02
tady jsou dveře ještě s původním středobasem (636helix)

foto k příspěvku  od Pavel02

o 29.01.2008, 09:19 | Pavel02
tapec

foto k příspěvku  od Pavel02

o 29.01.2008, 09:23 | Pavel02

foto k příspěvku  od Pavel02

o 29.01.2008, 09:24 | Pavel02
možná je trochu vidět i to menší nasměrování

foto k příspěvku  od Pavel02

o 29.01.2008, 11:13 | Ricci
Ok Pavle, ozvi sa, budem doma, popocuvame
o 30.01.2008, 01:27 | Cenda
Premyslel jsem, jestli by ti sel stredobas umistit vys do mist, kde tapec ma mensi vzdalenost od plechu. Jak tak koukam, v Honde byli stejni (K!) jako v Mazde, kde jsem byl bez sance. Z fotek se to nezda moc realne, ze by jsi mohl udelat novy otvor a uchytit ho vys.

Je moznost uzavreneho bordu, pri 8l by to asi slo jeste slusne a stredobas bys dostal vys.

Asi nejsnazsi by bylo predelat tapec v okoli stredobasu tak, aby co nejmin vycnival a odkladaci prostor trochu zkratit.

Zkus tam jeste, prosim te, jen tak se srandy hodit po obvodu redukce kousek tlumiciho rouna, jestli to neco udela. S Ivousem jsme o tom debatili, ale uz jsem to nezkousel, predelal jsem tapec, zkratil redukci a udelal ji z ocele.
o 30.01.2008, 01:43 | Cenda
A docela me prekvapuje mnozstvi reakci na toto tema. Tenhle problem urcite muselo resit mnohem vic lidi.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.1979 sekund.