
Navštíveno 1697x

Nahradí baterka kapacitor ?
Když sem se bavil s elektromechanikem, tak mi tvrdí, že baterka
nemůže nahradit kapacitor, tak na co se potom dávají 2 baterky do auta ?
Měl sem za to, že se dá druhá baterka do kufru, aby byla co nejbíže
zesilovačům, aby byly co nejniší stráty napětí.
Ale když zase vidím v různých časopisech nejakou výkonou sestavu,
tak tam kapacitor věčinou mají.
Tak jaj to tedy je ? ? ?
ideální 1Faradovej kapacitor ti dá 5A po dobu cca 2.5s, baterka ti dá 5a po dobu hodin.Ještě vzané z jiného hlediska, baterka vydá řády 10-100A kkapacito se nechytá
Tak proč když vidim nějakou výkonejší sestavu tak tam věčina lidí má
kapacitor, proč si tam nedají druhou baterku ?
Lepší kap stojí stejně jak baterka.

18.02.2007, 14:06 |
aTTim Ono taky neni baterka jako baterka. Kap ti da proud rychle, ale jen po velmi kratkou dobu. Osobne budu montovat 2 baterky a zadnej kapacitor.
No mě bylo řečeno, že mam hledat takovou baterku která má velký startovací proud.
Ale furt nechápu proč tedy věčina výkonejch sestav má kapacitor a né baterku ? ? ?
Aspoň co jsou vidět v časopisech atd.

18.02.2007, 14:15 |
petis protože pro většinu lidí je kapacitor modla kterej spasí celou instalaci, a nakrmí 2kW monoblok. Tak asi proto.

18.02.2007, 14:15 |
aTTim Marketing ?
Naprostá většina profi instalací má baterii i vzadu, občas ještě doplněnou kapacitory. To co je vidět v časáckách je povětšinou pěkný designově, ale málokdo myslí na ty základy ...
No pokud mají baterku i vzadu, tak tam pak nechápu smysl toho kapacitoru.

18.02.2007, 14:37 |
aTTim Uz jsem to psal, tak znovu: kapacitor umi dodat VELMI RYCHLE proud, avsak po VELMI KRATKOU DOBU. Takze kombinace obojiho je asi nejlepsi moznou variantou.
Takto mi bylo vysvětleno, proč kapacitor a né baterku.
já : kabel mám 50 qmm
on : kábel pohoda, ale baterka Ti nepomôže, potrebuješ kapacitor
já : ale jak to , budu mít 2 baterky a ta druhá mi nahradí kapík
on : jedine, že by to bol batcap, inak kapacitor, baterka nevydrží prúdové narázy tak dlho ako kapa a nemá takú rýchlosť ako on.
on : dve batérie sú Ti zbytočné
já : nedělam ze sebe chytráka, jen ti píšu co mi bylo řečeno.
on : ani ja nie, je rozdiel venovať sa a mať profesora elektrotechniky, ktorý je v odbore 30rokov. Ani ja som si to nevycucal, jednoducho, kapacitory sa začali vyrábať, aby pokryli energetické špičky na basových požiadavkoch zosilňovačov, batéria nie je taká rýchla, aby tieto požiadavky pokryla a v kábli od baterky ku zosilňovaču sa strácalo veľa napätia, tak vymysleli kapacitor, malú tubu, ktorá je ďaleko rýchlejšia ako batéria, môže dodať aj 2x toľko prúdu, bez nebezpečenstva explózie, nabitie netrvá tak dlho ako batérie, nakoľko vo svojom procese nepoužíva olovo, takže je aj ekologicky nezávadný. Pri montáži čo najbližšie ku zosilňovaču sú viditeľné výsledky už pri prvých basových zložkách.
Tak pokud kombinace tak to potom jo, já měl za to že ta druhá baterka
kapacitor plně nahradí.

18.02.2007, 14:54 |
aTTim aha tak proč (a teď uvedu extrémní příklad) všichni co dělají dB Drag dávají silné baterie a v těch vysokých kategoriích přidávají několik dalších baterek ? Proč nedávají třeba 20 kapacitorů ?
: o )))))) tak tohle přesně sem mu psal já, mmt hodim sem, co mi na to bylo řečeno.

18.02.2007, 15:19 |
Fridom | Upraveno: 2007-02-18 15:21:45
já : a toto mi řekli jak prodejci jako je např. Ryvesáci, pak lidi co už mají nějaké výsledky jako je Klennex, Lada atd, tak nevim.
on : tak neviem, rozhodni sa, mne je to jedno, ja sa v Tvojom aute voziť nebudem.
on: ani jedného z tých spomínaných ľudí nepoznám a teraz som o nich prvýkrát počul
já : hmm ani jednoho z DB neznáš ? ? ?
on:poznáš Renata Rivica? Alebo Steven Sailer? Okush? Igor Šakrányi?
já : nepoznam, jelikoš sem na žádné soutěži ještě nebyl
on :títo nie sú z DB dragu, toto sú autohifi legndy, ak ich nepoznáš, tak nepožnáš správnych ľudí
já : hmm to je možné
on : schválne, kto z Tvojich českých kamarátov urobil z laminátu v aute ozvučnicu, v ktorej basák urobí 22otáčiak za minútu a pritom hraje bez straty kvality?
on :tak sa pýtaj všade a nie len v čechách, každý štát, okres, mesto, ulica má vlastný názor na hudbu, šíria to ľudia vševedkovia, ktorí si uribia jeden názor a potom TVM je oveľa lepšie ako JBL... to je chyba, nedaj sa ovplyvňovať, kupuj si časopis autohifi!
tam toho veľa nájdeš aj o DB Dragu, síce iba pár krát, ale nájdeš to tam.
NO A PAK SE ZMĚNILO TÉMA : O )))
Rozdíl mezi baterkou a kapacitorem je hlavně ve vnitřním odporu, normální 12 voltová baterie má vn. odpor kolem 3 až 6 mOhmů a kapacitor okolo 1mOhmu. Na tomto vnitřním odporu pak záleží, kolik je schopná baterka nebo kapacitor poskytnout proudu, to jak dlouho - záleží pak na kapacitě.
A co z toho vyplívá (???), že pro krátkodobé pokrytí proudových špiček (při basových pasážích při normálním hraní) se více hodí kapacitor. A proč tedy vlastně instalujeme druhou baterii (?), protože jsou instalace, jejichž celkový proudový odběr je větší, než může poskytnout jedna baterie, to je např. při účasti na soutěžích dBDrag a podobně.
Nevím co je to proud rychle a nebo pomalu, proud teče za normálních podmínek stejnou rychlostí a to zhruba 300.000 km/sekundu.
je to jak pise aTTim vetsinou uz je to jen marketing a jde o design kapacitor vypada hezky ale bateru nenahradi ale opravdu neni baterka jako baterka:-((
No tak že, pokud mam už tuto baterku :
[ Link ] a tyto komponenty :
monoblok :
[ Link ] a dva tyto zesilovače :
[ Link ] a soutěžit asi nebudu, tak bude dobré ještě přikoupit ten kapík ?
Jak říká aTTim že kombinace bude nejlepší řešení.

18.02.2007, 16:37 |
aTTim Mno, Rivic nebo Sailer OK, to jsou lidi kteri opravdu uz neco udelali, Okush je kluk sikovna o tom nediskutuju, ale to tech dvou mu jeste zbyva ujit nejakou cestu...ale hlavne, to ze umi udelat otacejici se woofer nebo pekny laminaty nevypovida nic o tom, jestli ma spravne udelanou elektriku a jestli i tady jsou jeho znalosti takove, jako u ostatniho. Jinak znovu rikam, ze Okushovy prace jsou minimalne designove perfektni.
konny - samozrejme ze rychlost proudu je vec konstantni, o tom neni treba polemizovat. Kapacitor, diky nizsimu vnitrnimu odporu muze poskytnout systemu proud pro vykryti spicek, ale jen po kratkou dobu, kdezto dobra baterie umi dodavat dejme tomu stabilni proud po dobu radove delsi. Proto jsem psal, ze idealni je pro dobrou sestavu mit oboje a ne vzdy to musi byt druha baterie, proste poradnou napajeci baterii a k tomu treba kapacitor.
okusha poznam :DD aj on ma dve baterky :D
dridom: myslim ze ta tvoja baterka to zvlada a kapo netreba vobec....

18.02.2007, 18:27 |
Fridom | Upraveno: 2007-02-18 18:28:11
o.k. díky všem za příspěvky.
Když nevíš jestli druhou baterku a nebo kapacitor, tak si kup BATCAP a máš vystaráno :o))

19.02.2007, 14:04 |
Fridom | Upraveno: 2007-02-19 14:11:14
konny : druhou baterku už mam ten kinetik, šlo mi o to jeslti bude
lepší koupit ještě kap.
Ptam se na to dopředu, aby se s tim počítalo při zástavbě jestli tam
ten kap, bude nebo ne.
Jo Batcap by byl v poho, ale ty ceny už nejsou moc v poho : o ((
Fridom:řešil jsem v podstatě to samé jako ty,mám dva dvoukanály a jeden monoblok,vyřešil jsem to 81Ah baterií Kinetik KHC1800
nová baterka mě jistě čekala,tak baterie to je jasný,ale bylo mi z několika stran řečeno,že kap nepotřebuju,takže tych mích 1,2kw rms budu krmit tou baterií co jsem psal..............
Jeffry.j : Koukam že máš tu samou baterku jako já, nevíš náhodou
kolik má ta baterka vnitřní odpor ?
Nikde to nemůžu najít.
Mno já budu mít nějaké 2 KW tak že to mam trošku jiné.
Jestli dát kapík nebo ne záleží na tom kolik ta baterka má vnitřní odpor, prej.

20.02.2007, 15:52 |
Zdeny Jestli mohu přidat svůj názor: více AKb má význam hlavně pro trvalý vysoký odběr, které zesilovače s měniči v rozsáhlých sestavách odebírají. Malá kapacita = krátký čas. proto se AKB řadí paralelně. S tím samosebou klesá i jejich vnitřní odpor, tedy zvyšuje se schopnost této sady AKB poskytnout vyšší špičkový proud.
Kondenzátor má jen a pouze funkci po dobu řádově milisekund poskytnout vysoké proudy, které se požadují pouze v impulzních špičkách. pokud jde o řazení více AKB (kapacita kolem 1000-2000Ah), tak její vnitřní odpor je už tak dostatečně nízký, že pokryje proudové špičky sama o sobě a kapacita se příliš neuplatní. Opak je malá akb (třeba jen 44Ah) a kapacita 1F, která dokáže v omezenmé rozsahu pokryýt krátkodobý odběr řádově stovek ampér.
Dle mně pro většinu běžných aplikací mlépe 2AKB, než kap.