
Navštíveno 4726x


28.12.2013, 23:52 |
Tomas156 | Upraveno: 2013-12-28 23:52:48
Mám novú baterku cca 2 mesaice ešte nebola ani nahodená v aute tak som ju dal nabíjať cca pred mesiacom všetko prebehlo v pohode, no a dnes som ju hodil na zdroj a všetko prebiehalo v pohode dal som ju nabíjať na 14,8V a prúd klesol na 2,7 A potom som baterku odpojil znova pripojil a od vtedy prúd neklesol pod 5A prípadne stúpal. Dal som ju teda na C-tek 5.0 a ani po 2 hod neprešlo nabíjanie cez fázu 3 pričom sa batéria zahrieva a príde mi aj trochu ako keby nafúknutá
Čo sa mohlo stať?

29.12.2013, 00:13 |
pepe689 | Upraveno: 2013-12-29 00:15:31
mohl ti odejit CTEK uz sem videl takovy ze nebijel i 17V:-( respektive multimetr ukazoval skoro 17V a klukovi odesla Varta taky se nafoukla a taky nova
hmm to by ma dosť nasralo... nabíjačku mám tiež novú kupovanú v tom istom čase ako baterku... ale mne to prišlo že baterka sa začala zvláštne správať už na zdroji
když to dobijis mas to sledvat MMetrem

29.12.2013, 00:53 |
JRM66 Tak to vie poťešiť.
tak odpoj nabíječku a zkus po nějaké době změřit kolik V má baterka, jak jí padá napětí a uvidíš jestli je dobrá nebo ne.
Voltmeter nemám.. ale ako vidím zabezpečím si. Dnes som opäť hodil baterku na zdroj. dobíjanie začalo na 3,8A kleslo na 1,5A tam sa to zastavilo a začalo stúpať a po cca pol hodinke som na 2,2A
Hned nabijat 14,8v je trochu vela nie? bezne aj AGM baterie ak vyjdu z fabriky po formatovani maju 12,8 - 12,9v co je ich kludove napatie... otazka je ci si baterku neprebil (baterka mohla zacat plynovat, co by si mohol skontolovat pri bezpecnostnom ventile, ci nie su znamky posobenia kyseliny sirovej - rozleptanie, zmena sfarbenia plastu, atd)
takto kúpil som ju cca mesiac som ju mal doma prvé nabíjanie mala cez C-tek a podľa voltmetra aj ona dobíja 14,85V
Dnes som ju nabíjal cez zdroj dal som 14,8 V a max 6A ale ani toľko si nezobrala a po pár sekundách dobíjanie kleslo na cca 2,5 A a ďalej klesalo potom som zdroj vypol a začal znova nabíjať nabíjanie začalo ako som písal na cca 3,8A kleslo na 1,5A kde sa zastavilo a začalo pomaly stúpať.
známky po kyseline nie sú nikde akurát bočná strana pri - póle je troška vypuklá
a pri nabíjaní som postupoval ako bolo popísané na fóre. Keby bola baterka vybitá čo si myslím že po mesiace pri teplote cca 22 stupňov je blbosť, tak zdroj začne dobíjať hneď na nastavenom maxime 6A ale pri nižších V naprípríklad 13 potom by to pomaly stúpalo a pri dosiahnutí nastavených 14,8 by zas začali klesať A

29.12.2013, 23:14 |
TommyDS | Upraveno: 2013-12-29 23:16:20
zdroj si sam nebude nastavovat napatie - praveze vo vacsine zdrojov urcis napatie, ktorym dobija a jedine co sa meni je prud, ktorym sa dobija ...
Bezne sa baterky ako Powercell, Kinetik, atd nabijali sposobom:
- 13,5V a nabijalo sa az kym prud neklesol na 0,00A
- nasledne sa nastavilo 13,8V a nabijalo sa az kym prud neklesol na 0,00A
- nasledne sa nastavilo napriklad 14,2V a znovu nabijalo az kym prud neklesol na 0,00A
Preto mi pride trochu divne ze si to hned dal na 14,8V, podla mna je to uz moc. To ze c-tek tam hodil 14,8V je z dovodu programovania, na zaciatku robi desulfataciu s vyssim napatim a nizkym prudom, nasledne mikroprocesor znizi napatie a zvysi prud (vid prilozeny diagram nabijacieho procesu u c-teku)

ďakujem za vysvetlenie, ale ako je možné že baterka má odber ktorý klesá až po 1,5A tam sa to zastaví a odber začne stúpať...
Z toho ako sa chová baterka vyplýva to že je KO?
Postup ktorý opisuješ je vždy alebo len pri vybitej baterke. A nabíjajú sa teda takéto baterky aj 14,8V alebo nie? pretože aj na samotnej baterke je napísané 14,4 - 15V

29.12.2013, 23:32 |
TommyDS | Upraveno: 2013-12-29 23:35:56
Z toho co popisujes je dost mozne ze baterka je KO. Najlepsie je overit si to pod zatazou (existuju tabulky, kde baterku s urcitou kapacitou zatazis urcenym odporom napriklad na 10s a sledujes kam padne az napatie). tak isto by aj ten C-tek mal byt schopny vo faze 5 analyzovat ci to napatie klesa pod 12V (moze byt problem ze baterka nema kapacitu a nedokaze udrzat napatie pod zatazou).
Postup, ktory som popisal sa pouziva aj pri uplne novych baterkach, pokial chces zlepsit ich kapacitu - je to vlastne formatovanie baterky ...
V navode je napisane "Cyclic 14.4 - 15.0V @ 25C" co je vlastne pulzne nebijanie, ako ma aj c-tek fazu 8 podla toho diagramu, kde ale plati vysoke napatie/nizky prud verzus nizke napatie/vysoky prud ...
inak baterka začala plynovať a zahriala sa pri nabíjaní cez C-tek nie cez zdroj. Proste keď som videl že prúd začal rásť tak som zdroj odpojil a pripojil c-tek

29.12.2013, 23:38 |
petis Chce to multimetr a zmeřit napětí v klidu. Něco podobnýho mi delal Kinetik. Ale tam stačilo ubrat na 14,4V a nenabíjet pod 1,5A a je to ok. Funguje už 6 let.
viem, ten prístroj som používal v robote na testovanie bateriek vnútri sú špirály....
postupom ktorý si napísal mám potom dobíjať aj 14,8V alebo je to už moc
Tak C-tek prešiel všetky fázy a nevyhodnotil baterku ako zlú... skúsim to hodiť na záťažový tester a uvidím ako sa to zachová.. zatiaľ ďakujem :-)
Nevidim dovod nabijat 14,8V, kludove napatie baterky je 13,5v pri tychto specialnych baterii ak su dobre naformatovane ...
Ako dlho by si mala udržať napr 13,5V. Moja mala 13,2 po 8 hod od odpojenia z nabíjačky
ja som nabijal holywood spv20 3x na zdroji manson ako pisal tommy - 13,0 kym neukazovalo 0,00A 13,2 0,000 atd az po 14,4V...potom som odpojil a po 8 hodinach tam bolo 13,2V a uz to nepadlo nizsie

02.01.2014, 15:42 |
erix7 (K)
a preco sa nabija nabyta bateria? akumulator od 12,9V nahor je nabity. Ze sa nafukla, znemena ze si ju zahrial. ale neznamena ze by odisla do vecnych lovist.
Jedine riesenie je dat baterku na zataz, aby si zistil ci je OK. kludne moze mat 12.4-12,5V a napriek tomu nemusi byt schopna zvladat zataz ...
Inak stale nechapem dovod, preco si jej dal zo zdroja 14,8V - na AGM baterku je to vela (14,6-14,8V sa nabija cyklicky) co ale nie je sposob nabijania zdrojom
[ Link ] pre toto som si to myslel :-) tak už to len hodiť na záťaž aby som zistil čo je s baterkou

02.01.2014, 22:36 |
erix7 (K)
Tomas156, ak mas moznost niekde napriklad Bosch car servis, maju testre na baterie. a najednduchsi sposob je, zmerat napetie, ak ma aspon 12,5V hod ju do auta a nastartuj.
Ďakujem, ja som robil v predajni a mal som aj taký tester na baterky kde sa dal nastaviť odber v A a čas, len ešte nezačali robiť... Inak baterka má momentálne v kľude 13,1V
KLudovy prud je tazko nejaky ukazovatel, stretol som sa s baterkami ktore mali 12,5-12,8V v klude (klasicke olovene) a neboli schopne nastartovat auto, kedze nemali kapacitu...
V tom linku to tiez nie je uplne explicitne povedane, ze mas hned nahodit na 14,8V a nabijat... pokial to nie je impulzna nabijacka, je pre AGM baterku 14,8V uz vela ...